torsdag 2. april 2015

Det går fort...


Himmel og hav så fort det har gått nedover med synet mitt siden jul. Jeg satt og laget ferdig smykker som skal sendes ut rett over påske og jeg så nesten ingenting. Det meste var tåke og dybdesynet mitt er nesten fraværende.
Jeg slet og jeg slet med å få til smykkene. Etter 1 hel time på 2 enkle smykker, klarte jeg å gjøre dem ferdige. Jeg har 4 stykker til, men disse to får være nok for i dag. Man blir utrolig sliten i øynene av å myse hele tiden og man blir utrooolig gåen i fingrene. Pga at tengene glipper litt (trenger nye), slo jeg fingrene i bordet med en kraft som jeg ikke visste at jeg klarte å få til. For hver gang fingrene datt nedi bordet, måtte jeg sjekke at neglene satt der de skulle og ikke hadde flydd veggimellom.

Trist beskjed
I dag fikk vi vite at min manns fetter var gått bort. Han ble 62 år gammel. I vår alder synes vi det er ungt. Det er litt rart at vi tenker slik. Da vi var barn, var folk på 20 år gamle. Da vi selv var 20, var det verste vi visste, folk på 40 år. Nå når vi selv har passert 50, virker 40 år ungt. Jeg lurer på hvordan folk på 100 år tenker om oss. Kanskje de ser på oss som barn?


Jeg traff min sviger-fetter i min sviger-tantes begravelse. Han virket som en hyggelig og blid herre. Han var utrolig glad i å bygge modell-jernbaner. Han bygget alt fra grunnen av og det var er jo imponerende. Jeg har ikke sett disse modellene, men ettersom min kjære har fortalt, er de fantastisk naturtro.

Nårbegravelsen skal være, vet vi ikke. Siden det er påske nå, får vi ikke vite det før tidligst på tirsdag.

Det har vært en rar dag i dag. Den har vært så kompakt, men allikevel så fjern. Det er vel slik av og til. Nå skal jeg krype til sengs og tenke over dagen.

Drøm søtt alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.