mandag 13. april 2015

Forundersøkelsen


I dag var det forundersøkelse i forbindelse med stæroperasjonen. Jeg tror jeg var der i 2 timer og var innom 3 steder for å få en skikkelig undersøkelse.

Og vet dere hva?

Jeg har grå stær på det høyre øyet mitt også, så nå blir det 2 operasjoner og som jeg fryktet, blir den første 8. mai. Det er typisk når det gjelder meg. Jeg VISSTE at det ville bli den datoen. Jeg skal i konfirmasjon til min niese den 10. mai. Klart operasjonen måtte ødelegge dette.

Jaja, det er ikke noe å gjøre med. Jeg får bite tennene sammen og bli hjemme. Vi skal dra til min svigerinne søndagen før, slike at niesen får gaven sin i det minste.

Vi hadde gledet oss til å gå på denne feiringen og å få se vår niese i den vakre bunaden, som mammaen hennes hadde sydd. Vi får håpe at noen tar opp litt film og fotograferer slik at vi kan få se hvordan det var.

Det er ikke rart at jeg har blåmerker på hele kroppen når jeg har grå stær på begge øynene. Jeg snubler i dørstokker, sko, teppekanter OG mine egne sokker mens jeg har dem på beina. Jeg har ramlet og slått meg x antall ganger i det siste. Jeg har nå lært meg å gå veldig sakte mens jeg ser ned i bakken for å unngå å snuble. Verst er det i Bergen sentrum. Jeg går en fast rute, der jeg kjenner veien og fortauskantene, selv om det finnes andre veier å gå, som leder fortere til målet. Å kjøre bil, er ikke aktuelt slik øynene mine er nå.

Det skal bli fantastisk å få nye, friske øyne og gleder meg, selv om jeg gruer meg til operasjonen.

Nå skal jeg hoppe i litt husarbeid. Ha en finfin dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.