lørdag 15. oktober 2011

God Jul

Tull? Kanskje, men nå er julen på full fart inn i følge denne artikkelen i BT i dag:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Julen-er-kommet-til-Bergen-2593031.html

Jeg fatter ikke hvorfor handelsstanden prøver å ødelegge julestemningen for oss kundene. Vi er jo drittlei julen leeenge før 1. desember. Undertegnede gleder seg faktisk til at julen blir ferdig.
Før elsket jeg å handle til jul. Gledet meg over å kjøpe julegaver, nå er det bare stress. Det er trist at det er blitt sånn.
Husker før, i mine barndomsdager. Jeg tror ikke julegaten ble åpnet før 10. desember i den bygda jeg trådte mine barndomssko. Vi gledet oss sinnsvakt til dette og det kjekkeste var å kikke i alle butikkvinduene på all den fine pynten med nisser og glitter som lyste mot oss. Dèt er også blitt annerledes nå. Det virker som om butikkene bare henger opp noen hypermoderne juledekorasjoner. Synes av og til at det er temmelig likegyldig gjort. Hvorfor kan de ikke ta seg tid til å pynte ordentlig når de først er i gang?
Vi gikk ofte turer om kvelden og snakket om hvor fint det skulle bli etter at mor hadde pyntet til jul og så kjente vi etter om vi kunne lukte om snøen var på vei. Den hadde en veldig fin lukt når den nærmet seg, syntes vi.
Nå er tidene desverre blitt anerledes. Det går i profitt hele tiden i stedet for å skape julestemning. Vi kundene er jo temmelig dumme også. Vi kjøper jo ting som har med jul å gjøre med en gang de kommer i butikkene. Hadde vi latt være, hadde kanskje forretningsstanden ventet med å legge varene ut i butikken...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.