torsdag 20. oktober 2011

Kjempeartig dag

I dag har jeg kost meg noe voldsomt. Jeg hadde avtalt med en tidligere nabodame at vi skulle møtes på Telegrafen for å ta oss en kaffe og sladre littegrann. Det var kjempekoselig å se henne igjen. Det er vel noen år siden vi møttes sist.  Vi pratet vel i ca 2 timer før jeg måtte hjem for å fortsette pakkingen. Er så DRIIIITLEI denne pakkingen nå. Det tar jo aldri slutt. Har ikke før fått pakket i kassene, så kommer det flere ting frem. Jeg føler at rotet er konstant for tiden. Vel det ble ikke noe pakking på meg allikevel. Fant ut at jeg skulle gjøre noe annet som jeg synes er gøy; nemlig å spille dritafull. Jeg forsøkte på mobilkameraet og jeg må si at jeg ble ganske fornøyd, men det er sikkert bare meg. Kan desverre ikke legge den ut her, da det var ville protester mot det.
Var en tur til frisøren i går for å fylle på med farge. Det ble den samme fargen som jeg alltid har brukt, nemlig varm sjokoladebrun, dog ganske mørk. Ble enig med frisøren at neste gang skal håret klippes også. Kunne tenke meg en bustete bob-frisyre. Ved jul i fjor var det en dame, som var på julebesøk hos oss, som uttalte at damer som nærmer seg 50 ikke burde bruke sminke, eller ha langt hår. Det var forresten hun som beskyldte oss for å ha stjålet kammen hennes. Noen er bare totalt blåst i hodet. Man gjør hva man kan for at de skal ha det bra når de er på besøk, og så presterer de å si at de ikke føler seg velkomne. Min gamle mor, som da var 69, hadde stått på for å lage god middag hver eneste dag i julen uten at de hadde løftet en finger for å hjelpe. Vi fikk heller ikke noen takk for å ha passet jenten til denne damen mens de var for å se på en leilighet. Som jeg pleier å si: Litt ydmykhet skader ingen. Grensen var nådd da hun la seg på sofaen i stuen med bøtten (omgangssyke) og krevde at tv'en og lyset skulle være av. At min mor (og jeg) ble henvist til soverommet gjorde ikke tingene bedre.
Håper vi får en bedre jul i år...  o_O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.