fredag 28. oktober 2011

Borettslag-og-karbomiks...

Det er sjelden jeg leser BA, men i dag kjøpte jeg avisen. Synes det er så moro av og til lese leserinnleggene i avisen. I dag var det 2 innlegg jeg bet meg merke i. Det ene dreiet seg om karbohydrat-hysteriet. Jeg er SÅ enig med denne leseren som skriver at det er viktigere å spise sunt og variert kosthold samt å trene regelmessig. Jeg har i et tidligere innlegg her på bloggen skrevet om fett-hysteriet som mange av oss driver med. Jeg synes at man kan spise god norsk husmannskost i moderate mengder. Man legger da ikke på seg om man spiser noen få fettrike midddager i løpet av året, bare man trene og holder seg i form. Jeg kjente tidligere en dame som da var god og rund. Tror hun veide vel 100 kg, men gud hjelpe hvilken form hun var i. Hun gjkk fra de aller fleste. Det beviser jo at selv om en er overvektig, kan man være i super form. For orden skyld var det ikke mat som gjorde at hun var så overvektig, det var pga medisiner.
Jeg synes livet er for kort til å leve som en asket 24/7. Nyt livet mens dere har det, nyt god mat og gjerne en god vin til, men spis moderate mengder.

Det andre innlegget der var det en dame som stilte spørsmål ved måten noen borettslag behandler leiletakerne på. De som kjenner meg vet at noe av det verste jeg vet er borettslag. Jeg var sjeleglad da jeg flyttet fra det borettslaget jeg bodde i før jeg kom hit.
Grunnen til at jeg har så mye imot borettslag er at mange av disse overstyrer beboerene totalt. Regler og lover blir til over hodet på folk og man eier egentlig ikke sin egen leilighet en gang. Er det noe som styret i borettslaget ikke liker, har de ingen problem med å kaste ut folk. Jeg synes det er helt sykt.
Hørte for en tid tilbake om en mann som hadde kjøpt seg leilighet i et borettslag her i Fyllingsdalen. Han hadde via megler fått vite at det var tillatt å ha hund i borettslaget, men det viste seg etterpå at det ikke var tilfelle. De var så fanatiske at de nektet totalt å la mannen flytte inn. Jeg vet ikke hvordan det gikk til slutt, men den gangen måtte han faktisk bo i campingvogn. Det går ærlig talt an å være LITT rund i kantene. Dette borettslaget har til og med satt opp skilt om at det ikke er tillatt med hund inne på området i det hele tatt. Nei, takke meg til selveier. Da eier man hvertfall sitt eget hjem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.