fredag 6. juli 2012

Dag 3 og 4 - SHOPPING (again...)

Vi råkoser oss fremdeles - selvsagt, det går ikke an å kjede seg her. Det er fremdeles varmt og fint med temperaturer mellom 22 og 25+. Det er litt overskyet i dag, men fremdeles varmt.
Litt shopping har det vært både i går og i dag. Her er resultatet:

Torsdag:


Disse skoene er de samme som de svarte jeg kjøpte for noen dager siden. Vi var en tur til Marieberg igjen for å kjøpe neglefil (hadde en negl som måtte ordnes litt på), samt kippehæl til de svarte sandalene. Da jeg så disse oransje, måtte jeg bare ha dem fordi de passet så godt til en oransje skjorte som jeg har med meg.

Vi spiste litt tidlig middag på hotellet i går, fordi vi ville slappe litt av før vi tok oss en tur til Hargebadet for å se om det var noen fotomotiv. Jeg fant et søtt, lite sandslott som noen små barn hadde lagt sine kunstneriske evner i å lage. Bilder av dette slottet kommer senere, når jeg er tilbake fra ferie. Jeg brukte systemkameraet til å ta disse bildene og jeg orker ikke redigere akkurat disse i ferien.

Middagen i går bestod av brent lasagna o_O. Det viser på maten at sjefskokken enten er på ferie eller har pensjonert seg. I tillegg til at retten var svartbrent, var den overkryddret. Jeg tror at den unge kokken som var der i går har mistet hele boksen med chili-pepper ned i kjøttsausen...
Svartbrent, men salaten var god...
Fredag (i dag):

I dag var det enda mer shopping. Jeg var nødt til å kjøpe meg enda et par sko. De hvite snøreskoene som jeg hadde med ble ødelagt og jeg hadde bare de svarte og oransje sandalene samt svarte pumps. Og som vi damer sikkert vet, kan man ikke bruke svarte sko til hvit antrekk, hvis ikke vesken er svart da....


Det er alltid deilig å komme seg ut, selv om det bare er i bil. Etter en bedre frokost, gjorde vi rommet klart slik at betjeningen kunne vaske. I mellomtiden dro vi selvsagt en tur til Marieberg (begynner å bli lei dette kjøpesenteret nå...)

Frokost er alltid godt når man er på hotell

Moffe er en smule blek og trøtt
så tidlig på morgenen

Før vi dro til kjøpesenteret, stakk vi innom en butikk her i byen for å hente en topp som jeg fikk lagt av i går. Jeg stakk bare innom på ren innskytelse (eller var det intuisjon...?). Butikken er veldig liten og har verdens hyggeligste eiere/ansatte. Hvertfall - jeg begynte å kikke gjennom klærne og kom over denne toppen som er det nydeligste jeg har sett. De hadde en igjen i min størrelse og jeg kunne ikke gå utav butikken uten at jeg ba om å få lagt denne til sides. Jeg hadde ikke nok kontanter med meg, så derfor var jeg nødt til å be om dette, jeg kunne jo ikke ta sjansen på at de solgte den i mitt fravær. Samtidig som vi hentet denne, fikk jeg en kjempefin veske i bursdagsgave av min kjære. Jeg klarte ikke å gå fra denne vesken heller. Den hadde mitt "navn" skrevet over hele seg.
Har dere opplevd det samme? Vi går inn i en butikk og plutselig er det noe som lyser mot oss og vi må bare kjøpe det - uansett pris? Jeg finner gjerne ting som har dette "navnet" mitt på seg, men av og til står det der med STORE bokstaver.


Kunne jo ikke gå utav butikken uten å ha disse to med...

Etter å leitet litt i diverse skobutikker, kom jeg over et par sko i riktig størrelse. Jeg synes det er greit å ha noen lavhælte sko også. Jeg har FULLT av gnagsår på føttene etter å ha gått i disse sandalene. Sist jeg telte (i går), hadde jeg 5 gnagsår så nå er både tær og fot godt plastret.
Jeg sliter litt med å gå i sandaler - spesielt med åpen tå. Da får jeg garantert vannblemmer på både stortærne og lilletærne...
Go'sko
Før vi dro hjem, ble det en tur på Polet. Vi feirer 1 ukes-bryllupsdag i dag og har bestemt oss for å feire med Champagne. Det ble dessverre ikke Krug da de ikke har denne på lager, men den er sikkert god den vi kjøpte. Håper hvertfall det...


Etter all denne shoppingen bestemte vi oss for å dra hjem. Vi hadde også planer om å dra til Vadstena i dag, men vi tar det heller i morgen. Vi er tross alt ikke 20 år lengre og energien er litt på "altfor-gammel-modus..."

En litt shoppingmettet Moffe

På vei hjem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.