søndag 8. juli 2012

Papegøye-ciclider? NEVER...

Jeg har i lengre tid hatt lyst på Papegøyeciclider hvis jeg skulle ha akvarium en gang i fremtiden, men etter å ha sjekket litt på internett, har jeg bestemt meg for å droppe denne arten. Det viser seg at de har problemer med å få i seg mat pga formen på munnen. De kan hverken åpne eller lukke munnen, i tillegg er de ofte tilsatt farger.

Da må jeg spørre:

HVORFOR I HIMMELENS NAVN???

Hva er vitsen med å ødelegge dyr bare for at vi skal synes de er "fine"? Disse fiskene er heller ikke skapt av naturen. De er avlet sånn. Så trist. Jeg har alltid syntes disse er søte og har vært mine favorittfisker lenge, men jeg nekter å støtte dyremishandling. Da vil jeg heller ha en grå og uanselig fisk.

Naturen har skapt mange flotte fisker med sterke farger, så det er helt tullete at vi må lage enkelte dyr på en kunstig måte.

Jeg håper dere gjør som jeg og IKKE skaffer dere denne arten...


Nei, ellers takk...

Nei takk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.