tirsdag 17. februar 2015

Gamle damer skal ikke ytre seg

Gamle damer burde virkelig passe munnen sin. Det er helt utrolig hva slags "dritt", for å bruke de unges terminologi, de kan slippe ut av kjeften sin. De er arrogante, vet best og kan alt. De tror de er så viktige at verden ikke kan klare seg uten dem og de sjikanerer ungdommen og er nedlatende mot dem.

Jeg er enig i alt dette og hva vår aldersgruppe skal slenge med kjeften i tide og utide, fatter jeg ikke. Det GÅR an å lytte til de yngre. De vet jo best, uansett.

Det verste er når kvinner på min egen alder, labber rundt på HM og BikBok for å kjøpe seg ungdommelige klær, som slett ikke passer til alderen og hvertfall ikke når det fleste av disse damene har en saggekropp der puppene ligger nedpå knærne.

Det sier seg selv at damer i vår alder, ikke har rett til å uttale seg om kropp, vekt og utseende. Det har jeg fått høre mange ganger, så det er nok riktig.

Fra spøk til paracett. Selvsagt mener jeg ikke dette, men det er dette jeg har fått høre den siste tiden. Jeg, som er en gammel dame, burde holde munnen lukket når det kommer til å ytre mine synspunkter på kropp og utseende.

Jeg har blitt en smule upopulær pga meningene mine. Det er nå så, men jeg orker ikke være politisk korrekt. Det er slik nå til dags at jo tykkere man er, jo bedre og aller helst skal man kaste klærne når man blir tatt bilde av, slik at alle kan se kroppen. Beklager at jeg er gammeldags, men jeg har aldri skjønt hvorfor kvinner, og gjerne kvinner som har en god del for mye på kroppen, skal på død og liv kaste klærne for at andre skal se kroppen deres.

En ting er at en naken kropp som har endel ekstra kilo, ikke er pent, men det er heller ikke sunt. En står i fare for å få hjerteproblem, fordøyelsesbesvær og diabetes 2 når man er overvektig, samt at kolesterol-nivået kan øke.

Jeg beklager, men nakne kropper synes jeg ikke er pent. Spesielt de kroppene som har en god del for mye og drasse på. For å ro meg i litt i land her, så kan jeg si at jeg slettes ikke er blant de slanke, men jeg foretrekker å ha klærne på og kle meg etter vekten. Jeg savner faktisk litt bluferdighet blant folk. Nå er det snart mer akseptabelt å være naken enn å ha klærne på kroppen.

Kropper som har passert 40 og kanskje enda eldre, er penest med klærne på. Det er faktisk ikke alle som synes det er pent med saggebryst, saggemage og saggerumpe overalt. Eldre damer er vakre, men ikke når de er nakne.

Vi må, som sagt, se om vi kan finne frem den gode, gamle bluferdigheten igjen. Det er bare å innse det:

Kropp er bedre med klær på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.