tirsdag 26. februar 2013

Stått opp med feil fot idag...?

Ja, det kan en lure på. Under en tråd på Kvinneguiden, fikk jeg dette svaret på et innlegg jeg skrev:

"Tråden handler faktisk ikke om dere hundeeiere, men dere tar opp en meget aktuell og viktig problemstilling. Det er ikke sånn at deres dyr velbehag skal være vitigere enn ungenes. Det er ikke sånn at dere skal få gå rundt her og stille det ene vanskelige kravet etter det andre til mennesker som enda ikke har en ferdigutviklet hjerne og er ut av stand til å bedømme og kalkulere risiko i forhold til behov for å sosialisere med dyrene dere drasser rundt på. Jeg syns det er ufattelig tris at foreldre må bruke tid på å lære ungene sine  hvordan de skal måtte omgåes dere som sleper rundt på dyr i fangenskap, og at uger skal distraheres på den måten.

Dyrene deres driter ned fortauene. På vinteren kan man se hvor ufattelig mye urinering og tilgrisning av veibanene de står for og mange allergikkere, og folk med dyreangst gremmes hver gang dere dukker opp i veibanen. Det er heller ikke hyggelig å jogge forbi dere å bli bjeffa på av den lille kjøteren deres og det er heller ikke artig å tenke på alle de andre dyrene og genrelt ressursproduksjon som går til å holde liv i kjæledyrene deres mens det er hungersnød blant mennesker andre steder i verden. Greit nok, det er såpass mange som er bitt av basillen at dere står høyere i sjarmkurs enn hva mennesker med mine holdninger gjør, men ikke gjør denne jævla tråden om til et tema hva angår deres gudommelige på fire bein. De er ufattelig uinteressante i denne tråden og helt betydningsløse.

Det er fint dere prøve å karre til dere enda mer oppmerksomhet rundt deres firebeinte ved fb aksjoner dere sikkert forventer at alle andre skal være klar over, men jeg kan love deg at det kommer statlige aksjoner mot dyreholdet deres generelt etterhvert som dere fortsetter å legge tilrette for at disse krabatene deres snart har flere frihetsrettigheter og sine behov dekket enn det menneske. Det er kvalmt at ikke unger kan få leke i fred i gatene uten å skulle bli tilgriset av avføring og urin dere går rundt og sprer, og at de kan risikere å få et bitt fra krabaten, eller refs fra eieren, bare fordi oppmerksomheten deres rettes mot det dyret. Tro meg, folk kommer til å bli så drittleie om dere ikke begynner å smøre dere med mer ydmykhet og heller tar ansvar for å holde dere unna steder der unger ferdes med kjøterene deres. Nok en gang klarte dere å skape blest rundt dyrene deres, når tråden ikke engang handlet om dem."


Hehe. Jeg synes det er driiitgøy når folk lar seg hisse opp noe så enormt over en uskyldig kommentar. Vedkommende har definitivt stått opp med feil fot i dag.
Slikt er hylende morsomt. Noen er bare dummere enn hva de har godt av. Denne personen kan umulig ha et godt liv hvis hun skal gå rundt og hisse seg opp over en sånn liten sak.

Innlegget mitt som denne personen hisset seg sånn opp over ser slik ut:

"Jeg har opplevd at foreldre bare står å ser på at ungene deres løper bort til hunden min. Da sier jeg klart ifra til foreldrene og forteller ungene på en skikkelig måte at sånt må de aldri gjøre. Det er viktig å spørre først.
Nå er det en "Gul sløyfe"-aksjon rundt omkring. Hvis du ser at noen har noe gult på hunden sin, betyr det at en skal la de være i fred. Dette er en aksjon som har pågått i utlandet og er nå kommet til Norge. Jeg synes dette er et flott tiltak og kommer til å benytte dette på min neste hund. Jeg vet det finnes en FB-gruppe som heter Den Gule Hund. Der kan en lese mer om dette.
Bare et lite tips..."




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.