tirsdag 28. oktober 2014

Etterundersøkelsen




I dag var det tid for etterundersøkelsen. Det var litt merkelig følelse da jeg hadde gjort meg klar og var på vei dit. Jeg var helt rolig uten tegn til nervøsitet til og med da jeg satt utenfor og ventet på "dommen" etter å ha tatt mammografi.

Mammografien var ganske omfattende denne gangen og det ble dratt i høyre bryste for å få det på plass i maskinen. Behagelig var det hvertfall ikke. Etter fotografering måtte jeg sitte på gangen en stund, før jeg kom inn til legen for å ta ultralyd.

Jeg fikk beskjed om at jeg har ganske tett kjertelvev og at det derfor ikke alltid er så lett å finne noe, men jeg fikk resultatet før jeg gikk

JEG ER FRISK!

Kulen som de så på den første mammografien hadde løst seg opp og er nå borte vekk. Jeg regner med at det rett pg slett var en fettkul som trøblet til livet mitt en kort stund. Jeg har nå bestemt meg for å ta en gentest for å se om jeg kanskje har brystkreft-genet.

Det var som om flere kilo lettet fra skuldrene mine. Jeg er SÅ lettet at dere kan ikke tro det. Det som er et skår i gleden, er at det satt så mange kvinner der og noen av disse får nok påvist brystkreft. Det satt også noen svært unge kvinner der og de hadde jeg så vondt av. Det kom en dame som var en ungdomms-bekjent av min kjære. Jeg visste ikke hvem hun var, men ble så trist da Rolf fortalte hvor trist hun så ut. Jeg håper virkelig at hun også er frisk.

Det var trist å se alle de nervøse ansiktene og hjertet mitt blør for alle som satt der.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.