tirsdag 8. januar 2013

Etter Oscar

Selv om det er vondt enda, har jeg sålangt ikke grått i dag. Har så vondt rundt øynene pga all gråtingen i går. Er både rød og hoven.
I dag tidlig sa jeg godmorgen til Oscar før jeg hadde våknet skikkelig og skjønt at han var borte. Jeg har faktisk "pratet" med han i dag, uten at jeg var klar over at jeg gjorde det. Har spurt han om han ville gå tur og om han ville ha leverpostei. Jeg tror dette er en ganske normal reaksjon som vil forsvinne etterhvert.
Det som er vanskelig, er å se klærne hans. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med disse. Har ikke lyst til å kaste dem - hvertfall ikke enda. Heller ikke selene og bandet hans vil jeg kvitte meg med enda. Mat og drikkeskålen hans i porselen har jeg vurdert å selge, men jeg tror jeg venter litt med det. Må tenke meg godt om først.

I dag har jeg fortsatt med å plukke vekk og pakke ned julepynt. Jeg var ikke i stand til dette på søndag. Enda er det masse å gjøre før alt er iorden, men jeg har hvertfall startet. Det var faktisk godt å jobbe litt, i tillegg har jeg sett en film og tatt kontakt med NKK for å spørre om de kan anbefale en god oppdretter. Nå skal vi ikke ha ny hund, hvertfall ikke enda, men jeg tror alt jeg har gjort i dag har hjulpet på bearbeidelsen av sorgen.

Jeg er så takknemlig for alle de omsorgsfulle meldingene som jeg har fått på FB/Kvinneguiden og bloggen. Det varmer skikkelig. Desverre kom jeg til å slette en kommentar på det forrige innlegget da jeg skulle svare fb-vennen. Det burde vært en angre-knapp under slike innlegg. Det er fort gjort å gjøre feil.

Nå er ettermiddagen her og kvelden er på vei. Jeg håper at jeg slipper å bli overmannet av sorg i kveld...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.