onsdag 2. januar 2013

Tilbake til havrelefsa...

Så er omsider julen over, eller rettere sagt, den er ikke over før 6. januar som er 13. dag jul. Først da skal julepynten ned og treet ut etter gammelt.

Det har vært en syk uke, bokstavelig talt. Jeg har ligget syk og min kjære er fortsatt syk. Han har så store smerter i halsen at han ikke klarer å snakke. Jeg lurer på om det er en liten influensa jeg har hatt som han nå har fått. Jeg er jo vaksinert, men det betyr ikke at jeg slipper unna, jeg kan allikevel få svake influensa-symptom. Han er ikke vaksinert og har antagelig fått det for fullt. Grunnen til at jeg har mistanke om influensa, er at jeg fremdeles er syk og forkjølelse varer bare 1 uke.

Oscar er hvertfall blitt frisk i føttene sine. Jeg har ikke sett halting de siste dagene når vi har vært ute. Det er godt at en av husets medlemmer er oppegående.
Han ble utrolig sint på meg i går kveld. Han hadde lagt seg for natten i sengen, men nektet å roe seg. Da gikk mamma inn på soverommet og tvang han ned i liggestilling mens hun ga han grei beskjed om å legge seg og være stille. Han ble skikkelig sint. Knurret og flekket tenner - slikt skal vi ikke ha noe av, mente han, men mammaen er mye staere og knurret tilbaket mens hun holdt blikket festet på øynene hans. Han fant ut at det var best å gi seg fordi mammaen kan bite, det har hun gjort før, så etter en laaang stund med knurre-kamp, gikk mammaen av med seieren. Hurra!
Oscar er ganske dominant og vi har hatt en liten kamp oss imellom gjennom livet hans for å finne ut hvem det er som er sjefen av de to. Mamma går som regel av med seieren.

Den farlige vakthunden vår...

Jeg er nødt til å ta en tur på butikken for å kjøpe litt småting til min kjære, så jeg får våge meg ut på glattisen og håpe at jeg holder meg på beina...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.