mandag 9. april 2012

Snøskred

Det var litt spennende. Vi hadde oss en liten spasertur i dag også, dog med litt mer varmere klær enn jeg har hatt på meg tidligere. På veien hjem hørte jeg noe buldring bak meg. Jeg reagerte ikke til å begynne med, trodde det var en gravemasking som holdt på med noe, men da jeg snudde meg så jeg at det var iferd med å gå et lite snøras nedover Malmangernuten. Det såg ikke så stort ut på avstand, men det dekket en snøflekk som blir kalt for "Kufonna".


Min mor fortalt en litt artig historie med forbindelse til denne fonna. I gamle dager måtte barna gå med lange strikkede strømper og vintersko helt frem til fonna var borte uti mai. Det må ha vært et mareritt å gå med når temperaturen kanskje steg opp i 20 varmegrader. Først da den var borte kom småskoene og sommerstrømpene frem. Jeg husker fra min barndom at jeg måtte vente med å bade i sjøen til Kufonna var borte. Det var lenge å vente for en liten jente.

Det gjorde godt med en liten tur i dag, selv om ryggen var ganske dårlig under turen. Nå skal jeg til å pakke resten av sakene som jeg skal ha med.

Kos dere med disse bildene fra turen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.