mandag 20. april 2015

Har mistet lysten på hund

Jeg har mistet helt lysten på å skaffe meg hund etter den siste ukens nyhetsoppslag. Det har florert med meldinger om at hundenappere er på ferde og sprer seg over hele landet. En dame som var på tur med hundene, ble oppsøkt av en som snakket gebrokkent engelsk og spurt om hun ville selge hundene. Selvsagt ville hun ikke det og han ble ganske så pågående.

Jeg har faktisk ikke sovet så godt i natt pga disse oppslagene. Jeg ser for meg både voksne og barn, som er på tur med hundene og aner fred og ingen fare før det stopper en bil og noen hopper ut og river hundene til seg før de forsvinner. Ryktene sier også at de slår deg ned før de tar hundene.

Ill. foto
Disse stakkars og vennlige hundene blir brukt av kyniske mennesker til hundekamper og for å trene kamphundene. Se for dere den kjære livskameraten stående i et hjørne der en kamphund blir oppildnet til å rive den stakkars hunden i fillebiter?

Politiet sier at de ikke kan gjøre noe før det kommer en anmeldelse. Dette viser politiets holdning til dyr og dyreeiere. Jeg tror neppe de hadde ventet med å gjøre noe hvis det hadde vært en sjåfør som forsøkte å lokke til seg småbarn, eller ville de ventet til et barn hadde forsvunnet før de gjorde noe?

Disse folkene går etter alle typer hunder og i områdene der disse opererer for tiden, er det foreldre som ikke lar barna gå luftetur med hunden. Det synes jeg er fornuftig. Skal en lufte hunden selv, er det også lurt å alliere seg med noen andre. Om de har hund eller ikke, spiller ingen rolle så lenge de er 2 eller flere som går sammen.

Noen av hundeierne sier at de har bevæpnet seg med både det ene og det andre. Når det kommer til våpenbruk, vet jeg ikke helt hva jeg mener om dette. På den ene siden synes jeg at loven skal følges, men på den andre siden tenker jeg "Flott! La disse drittsekkene av noen hundenappere få smake litt medisin".

En trenger ikke bevæpne seg med balltre og/eller andre liknende ting, men det finnes ting vi kan bruke likevel. F eks en flaske med hårspray. Alle vi damer vet hvordan en sprut med hårspray kjennes når en får det i ansiktet uten å lukke øynene. Det finnes voldtektsalarmer som en kan bruke, samt fargespray (forsvarsvåpen), som gjør at lovbryterne blir blå i ansiktet og politiet kan få tak i disse.

En kan jo også gå på selvforsvars-kurs, men det er kanskje litt voldsomt.

Jeg har også hørt rykter om at det finnes noe gps-utstyr til hunder, men om dette stemmer og om man evt kan operere det under huden på hunden, er jeg litt usikker på. Har man det på halsbåndet, er det ingen vits da disse svina fjerner dette og kaster det fra seg.

VÆR SÅ SNILL OG PASS PÅ HUNDENE DERES.

LA DE IKKE VÆRE I HAGE/HUNDEGÅRD UTEN TILSYN.

BIND DE ALDRI UTENFOR BUTIKKENE.

GÅ FLERE SAMMEN NÅR DERE LUFTER HUNDENE.

SER DERE NOE MISTENKELIG: MELD FRA TIL POLITIET!

BILEN SOM ER OBSERVERT ER, I FØLGE POLITIET,EN 
HVIT MERCEDES SPRINTER


2 kommentarer:

  1. Det er forferdelige greier, at de stjeler eller forsøker å stjele hunder på denne måten, Heldigvis er min lille kinesiske nakenhund "klistret" til meg når vi er ute.

    Synd det skal være slik!

    SvarSlett
  2. Det er mye gale folk her i verden:(

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.