mandag 26. mars 2012

Drept

Lille Ollie ble drept da han var ute på tur med eieren sin. Den skyldige var et stort beist av en hund som gikk løs.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Sorger-etter-hundedrap-2677220.html

Kan noen av dere hundeeiere som lar hundene deres gå uten band når dere er på tur, forklare meg hvorfor dere gjør dette? Dette er jo veldig interessant psykisk sett. Hva er det egentlig som rører seg i hodene deres? Dette gjentar seg gang på gang at svære hunder går løse og uten at eierne har kontroll. Jeg er IKKE villig til å høre dere si at hunden deres er snill, at dere har kontroll eller at "jeg regnet ikke med at det skulle være folk her". Jeg vil bare vite hvorfor. Så enkelt er det.
Nå tenker dere sikkert "Jaja, her er det nok en hundehater som er ute med kjeften sin", men det er det ikke. Jeg har tidligere vært eier av en schæfer og har nå en Bichon Frise. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har truffet på løse hunder når jeg har vært ute og luftet hunden. Jeg har hunden min ALLTID i band. De fleste gangene går det greit, men det har hendt flere ganger at vi har blitt angrepet. En gang fikk vi faktisk skylden for at hunden hans gikk til angrep på min. Jeg kan ikke med min beste fantasi forstå at det var min skyld at hunden angrep, da mine egen var i bånd og vi bare gikk tur stilt og rolig.
Jada, hunden min er ingen engel, det innrømmer jeg, men nettopp derfor har jeg han i band. Jeg håper virkelig at politiet begynner å gi folk bot når de oppdager at hundene deres går løs. Det er jammen på tide...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.