mandag 20. august 2012

Ukens planer

Denne uken blir en smule travel. Jeg har som vanlig hundre-og-fjerten ting på programmet i tillegg til planene under. Vi skal fortsette med å få huset i orden. Nå har vi fått sortert kassene som vi tok ut fra boden og plassert disse. Det neste på programmet blir vasking av vindu (det må min kjære ektefelle gjøre, da jeg er altfor liten og ikke rekker opp til toppen av vinduet selv om jeg står på en stol). Min jobb blir å stryke gardiner, få disse på festekroker samt legge på det nye sofatrekket. Jeg kommer sikkert til å legge ut noen bilder når vi er helt ferdige.

Det går utrolig sent med husarbeidet. Min kjære har altfor mye å gjøre på jobben og jeg har den berømte sirupen i ræva. Jeg er litt utspilt for tiden fordi jeg er så bekymret for Oscar. Han har jo fått noen stygge kuler som har fått sår og jeg er stygt redd for at det kan være vondartete svulster. Jeg har heldigvis en profesjonell holdning når det kommer til syke dyr, og hvis det er slik at han er uhelbredelig syk, så får det være sånn. Jeg skal ha han så lenge han har livslyst og er smertefri, men når det ikke går lengre, skal han få sovne inn.
Selv om jeg ser praktisk på slike ting, tror jeg det kommer til å bli knalltøft allikevel, menn dette er noe alle dyreeiere må igjennom. Det vil bli et sårt savn, så klart, men det viktigste er at han skal slippe å lide. Det er DET som er godt hundelhold. Å holde et dyr i live bare på grunn av egoistiske følelser, synes jeg er svært galt og ikke forsvarlig i det hele tatt, men nå skal jeg ikke ta bekymringene på forskudd. Det kan like gjerne være godartet, men han er tross alt 13 år nå og begynt å bli skallet (faktisk), så tiden hans nærmer seg.

Anyway. Herer ukens planer:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.