lørdag 5. januar 2013

Amerikaneres forhold til dyr

Nå skal jeg ikke skjære alle under en kam, men jeg lurer veldig. Jeg har sittet og sett på AFV på TVNorge og er en smule oppgitt av alt det totalt blåste som jeg ser i disse programmene. Jeg har jo skrevet om dette i et tidligere innlegg, men jeg tar det opp på nytt.

Hva er det med amerikanerenes forhold til dyr? En kan begynne å lure når en ser ovennevnte program. Noe av det som ble vist i dag var ikke morsomt i det hele tatt. Et av innslagene viste en hund som lå og koste seg med et kjøttbein og snerret og angrep sin egen bakfot når denne kom for nær. Dette er ingenting å le av. Mest sannsynlig har denne stakkars hunden en hjerneskade e.l. og trenger hjelp. Et annet innslag viste en hund som hadde bitt seg fast i en leke som hang i en løpestreng. Hunden var 1,5 meter over bakken mens eieren skubbet den frem og tilbake i denne snoren. Å gjøre slikt er totalt uansvarlig fordi hunden kan få tannskader og hva hvis den ikke hadde klart å slippe leken?
Et annet innslag som ble vist på AFV og som jeg har skrevet om i det tidligere innlegget mitt, var av en hund som hadde fått en ball stappet i munnen, mens en gummihanske var plassert over nesen dens. Eierne holdt på å le seg ihjel over dette. En stakkars hund blir forsøkt kvalt og dette skal være morsomt??? Et slikt overtramp sammenligner jeg med å henge en hund etter halsen i et tre og langsomt se den blir pint til døde. Ok, de fjernet nok gummihansken ganske fort, men allikevel synes jeg dette er et skikkelig overgrep mot et stakkars dyr.

Her er den videoen av hunden som
mest sannsynlig har en hjerneskade.
Synes dere dette er morsomt?

En annen ting som jeg heller ikke synes om, er RODEO. Dette sammenligner jeg med tyrefekting. Det er brutalt og kun ment for underholdning. Amerikanere er så imot selfangst og hvalfangst (det er jeg også det) og roper høyt om at dette burde avskaffes, men fei for deres egen dør først.

Dyremishandling satt i system


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.