torsdag 24. januar 2013

Vær glad i dine medmennesker

Jeg fikk desverre ikke oppdatert bloggen min igår. Jeg var utrolig opptatt. Fikk nemlig besøk av min yngste bror. Han skulle til Haukeland Sykehus for hjerteutredning. Dette var den siste utredningen før han får plass i køen for ny nyre. Han har nyresvikt og bare noen få prosent funksjon i disse. Meningen var at han skulle overnatte fra tirsdag til i dag, men så fant de en innsnevring på blodåren til hjertet. Dette fikk de blokket ut, men for sikkerhets skyld ville de ha han over natten. Det var dumt, men vi får håpe at vi treffer han igjen snart.
Han går spennende tider imøte nå. Jeg regner med at han kommer til å hoppe skyhøyt og ha hjertebank hver gang noen ukjente ringer på mobilen hans.
Han skal også ha ny bukspyttkjertel. Han har hatt diabetes siden 1985 og jeg tror det kommer til å bli litt av en overgang for han.

Jeg skulle ønske flere meldte seg som nyre-donorer. Friske folk trenger ikke 2 nyrer og tenk så viktig det er å hjelpe noen som er alvorlig syke. Både min kjære og jeg kunne tenkt oss å donere, men jeg har diabetes som også har satt seg i nyrene og min kjære har dårlige nyrer, så vi kan desverre ikke.

Det er også utrolig viktig å melde seg som organ-donor. Vi trenger da ikke organene våre etter at vi er død. Tenk så mange som vi hjelper. Lunger, bukspyttkjertel, hjerte, lever og nyrer kan brukes.

Det er veldig enkelt å melde seg som organ-donor. Folder fåes på apoteket. Du fyller ut navnet ditt og andre opplysninger som kreves på det lille kortet og putter dette i lommeboken. Du kan også fylle ut kortet på internett og skrive dette ut.

Her er linken for organdonasjon:

http://www.organdonasjon.no/



Hvis du har lyst til å lese bloggen til min bror, trykker du på linken under her:

www.bobleplastdyret.blogg.no

For å få linkene til å virke, merker du linken og limer den inn i adressefeltet  øverst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.