torsdag 25. april 2013

AHA-opplevelse

Etter snart 14 dager, fikk jeg en større aha-opplevelse igår. Jeg har jo holdt på med å lage forskjellige smykker med cabochons og har ikke klart å forstå hva det er som gjør at bildene blir blå, men nå har jeg altså skjønt det.

Det er faktisk glazen som jeg bruker i bunnen av rammen som cabochonen skal ned i som reagerer når den kommer i kontakt med bronsen/kobberet og gjør at alle bildene får en blåfarge. Jeg ble jo skikkelig sur da jeg fant ut at det var glazen. Jeg vil tro at grunnen til dette er at glazen er vannbasert. Jeg har jobbet og jobbet for å få til disse smykkene, uten å lykkes med det helt til det gikk et lys opp for meg. Tusen takk til min flinke mann som tipset meg om grunnen.

Dere som har bestilt smykkene og betalt for dem har fått en mail i dag om at dere kan velge om dere vil ha pengene igjen, eller nye smykker. 

Jeg skal fortsette arbeidet så snart jeg har fått protectant som jeg bestilte fra ebay i går kveld, så får jeg håpe at jeg får det til til slutt...

Her er eksempler på hvordan det ikke skal se ut og tips om hvordan en får det resultatet en ønsker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.