søndag 12. mai 2013

Forklaring på fraværet

Noen av dere lesere har sikkert lurt på hvorfor jeg har vært så fraværende i uken som var. Grunnen er helt enkel:

Smykkelaging
Har skylden

Jeg har holdt på med å lage cabochons til anheng og har nå klart å lage en mengde spennende varer som kommer ut for salg så snart jeg har fått fotografert dem. Først må jeg en tur til sentrum for å kjøpe elfenbenshvit silke samt hvitt blondestoff, så kommer det an på været. Smykkene skal fotograferes ute og da må det jo ikke regne eller være solskinn. Jeg skal rigge kameraet både med reflektorer, blitz + en del andre duppeditter som må til for å få nogenlunde bra bilder.

Jeg har også klart å forhindre den irriterende blåfargen som har dukket opp på cabochonene etter at jeg la dem i innfatningen. Løsningen er rett og slett ANNEN LIM. Den jeg bruker nå, er uten de kjemiske dingsene som gjør at bildene krasjer når de kommer i kontakt med bronse/kobber. 

Jeg har laget et smykke som min svigertante skal få. Som vanlig har jeg døds-prestasjons-angst, men det er ikke noe nytt når det gjelder meg. Jeg har også slåss med disse hersens baronene og baronessene, de nekter å samarbeide. Først nå, et uker med frustrasjon, har jeg klart å feste disse i glass og ramme. Jeg sliter fremdeles med det ene paret, men jeg gir meg ikke så lett. Jeg holder også på å lage 17de mai øredobber, men de kommer ikke i salg før til neste år. Jeg må jo ha en testperiode på prøvene før jeg legger smykkene ut for salg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.