torsdag 30. mai 2013

Misunnelse

Så er enda et vennskap over. Denne personen har i lengre tid, jeg vil ikke si mobbet, plaget meg noe saftig med kritiske kommentarer på fb. Uansett hva jeg har skrevet og delt, har denne personen kommet med stikk til meg. Jeg fikk til og med høre/lest at min mann og jeg lever et overfladisk liv. Spesielt meg, mente vedkommende. Hva vet denne personen om det?! Jeg handler kanskje litt dyrere saker enn enkelte andre, men jeg setter pris på kvalitet og stil. Jeg er ikke av dem som hiver på meg det første og billigste jeg kommer over og jeg steller neglene og hendene mine èn gang i måneden i tillegg til frisør og forming av øyebryn annenhver måned. Det er det faktisk ingen som har noe med. Det er mine penger og min business. Jeg lever ikke et overfladisk liv selv om jeg setter pris på disse tingene.

Det virker ofte som om folk som lever på den foten vi gjør, gjerne kan få pepper i trynet. Vi har ingen følelser og ser ned på folk som har dårlig råd. I tillegg bryr vi oss hvertfall ikke om folk som er fattige.

Dette er et noe av det jeg har fått høre. Hvordan kan noen bestemme for oss hva vi skal mene og føle. Jeg synes dette minner stygt om jantelov. Vi bryr oss om andre vi også. Jeg tror ikke livssituasjon endre personligheten til folk. Kanskje noen, men de er i fåtall. Jeg er sikker på at de som kritiserer oss for måten vi lever på, helst ville levet slik selv hvis de hadde mulighet.

Vi er ikke rike, men prioriterer pengene på litt andre måter. Vi har ikke råd til å sitte med 2 hus som er belånt over pipa. Vi har heller ikke råd til å dra til fjerne himmelstrøk flere ganger i året. Vi bruker pengene på "kokongen" vår og tar oss 3 ukers hotellferie istedet.

Men det er vel galt det også...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.