onsdag 29. mai 2013

Rasismen og usakligheten lenge leve!!!

Jeg har inntil nå vært med i en gruppe på facebook for folk som er lei all tiggingen og kriminaliteten som gjøres av sigøyner (les: romfolk). Nå har jeg meldt meg ut. Grunnen til dette er at gruppemedlemmene tydeligvis ikke liker at en ser saker fra litt nyanserte sider. Jeg skrev f eks under et innlegg at det er mange rumenere som ikke er sigøynere (igjen les: romfolk). Mange rumenere studerer/jobber her i landet og fører et respektabelt liv.

Kommentaren min gjaldt en sak der en rumener har blitt tatt pga kriminalitet og sendt ut av landet hele 2 ganger. I den forbindelse begynte noen i gruppen å snakke om sigøynerne (igjen les: romfolk), noe som jeg ikke kunne se utfra den artikkelen de viste til. Jeg kan ikke fordra disse tiggerne (les: romfolk) som forpester byene våre med tiggingen og agressiviteten sin, men det er viktig å skille gullet fra gjødselet her. Ikke alle tiggere er sigøynere (les: romfolk) og noen av disse fører til og med et ordentlig liv med jobb og skole SELV om de er sigøynere (les: romfolk).

Jeg fikk passet mitt påskrevet av en i denne gruppen, som var ganske så hissig og har nå rapportert gruppen for rasisme og meldt meg ut.

Jeg liker at debatten skal være litt nyansert selv om jeg personlig ønsker tiggerne (les: for det meste romfolk) dit pepperen gror, men der vil de vel ikke ha dem heller...

Jeg gir aldri penger til tiggere, kun til dem som selger
Megafon. Da jeg mener disse jobber for pengene.

Hva mener du om saken?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.