mandag 12. mars 2012

Bomtur

Det ble ikke innlevering av vielsespapirene i dag. Det ble rett og slett bomtur. Etter å ha ventet i syv brede og syv lange med nesten 50 stykker foran meg i køen, viste det seg da jeg kom til skranken at det manglet en underskrift. Siden jeg har vært gift må min kjære undertegne på at han er kjent med dette. Det er surt etter å ha ventet så lenge, men jeg får gjøre et nytt forsøk i morgen.

Jeg kom over en liten raritet som en gruppe har lagt ut på FB. Denne gruppen heter Bergen Sentrum og dette innlegget er ganske så pussig. Det handler om bergensdialekten. Jeg legger ut linken her.
http://www.facebook.com/BergenSentrum
I dag er det bodrydding som står på programmet. Har en mengde ting som skal kastes, deriblant vesker og lommebøker. Noen av disse er ikke brukt i det hele tatt og i tillegg var de ganske dyre. Kanskje jeg legger dem ut for salg her. Jeg får se...
Da jeg satt på veien hjem fra sentrum, var det en ting som slo meg. Jeg vet ikke om dere har problem med dette, men jeg HATER å sitte klint inntil fremmede på bussen. Jeg foretrekker heller å sitte på midten hvor barnevognene plasseres. Jeg forstår jo selvsagt at folk må få sitte, men allikevel. Til tider føler jeg meg ganske skvist, hvertfall hvis jeg sitter innerst. I tillegg er det noen som ABSOLUTT må prate. Jeg foretrekker å sitte på bussen i fred og ro, uten å måtte prate med noen når jeg er ute og reiser.

Husker en gang jeg skulle reise fra Bergen til Rosendal med bussen. Da kom det på en dame inn på bussen og satte seg ved siden av meg. Hun var psykisk utviklingshemmet så hun kunne ikke noe for det, MEN hun satt og gjentok og gjentok setninger i ett sett. Dette varte fra Os til Mundheim, ca 1 1/2 time. Jeg er svært glad i disse menneskene, men tålmodigheten min ble satt på en hard prøve da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.