tirsdag 27. mars 2012

Tur til sentrum

Var en tur til sentrum i dag for å levere inn nøklene. Det ble bomtur (igjen). På nettet stod det at de stengte kl 15, men da jeg kom dit stod det kl 14. Jeg ble skikkelig sur. Jeg var bare 5 minutter forsinket.
Vel, jeg hadde hvertfall en koselig tur allikevel. Været var supert. Knall sol og +12 grader. Det var så deilig at jeg satte meg på en benk ved Smålungeren og bare slappet av før jeg tok bussen hjem igjen. Først var jeg en tur innom apoteket for å hente ut litt nødvendig medisin. Selv om jeg nå har frikort, måtte jeg ut med over 500 kr i mellomlegg fordi legen min ikke hadde skrevet at jeg skulle ha den faste medisinen og ikke kopiversjonen. Det ble litt "oi" ut av det, men jeg fikk hvertfall ut den riktige medisinen. I tillegg spurte jeg om de kunne skrive ut hvor hvilke medikament og hvor mange ganger jeg har igjen på e-reseptene mine, men det var visst veldig vanskelig. Det ville skape mer-arbeid for dem og ville kostet meg 75 kroner.
Dette med e-resepter er litt rart. Jeg fikk beskjed om å skaffe meg et tippekort slik at jeg kan logge meg inn på Mine Resepter for å kontrollere hvor mye jeg har av hvilke resepter. BankId kan ikke brukes da det ikke regnes som trygt nok, men det er tippekortet??? Skjønner bare ikke hvorfor det er trygt nok til å logge seg inn på nettbanken, men ikke trygt nok til å sjekke reseptene?
Forstå det den som kan...

I dag kom prøvingsattesten fra Folkeregisteret, så i morgen bærer det avsted til Byfogden for å bestille time. Håper virkelig at vi får den datoen og klokkeslettet som vi har bestemt oss for.
Skal jeg være ærlig, kommer jeg til å være glad når morgendagen er over. Da er det på tide å pakke kofferten for å feire påsken sammen med min mor...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.