fredag 2. mars 2012

Jegere

Hva er det med disse skyteglade jegerne? Hvorfor kan ikke en stakkars albino-elg få leve? Er det SÅ stor mangel på elg i skogene våre en jeger absolutt må plaffe løs på dette stakkars dyret?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060987

Jegeren Trond Østby nekter å frede denne albino-elgen. Han sier: "Kommer den i siktet mitt, er det det siste den gjør".

Dette er så patetisk at jeg ikke kan tro det. Personlig har jeg aldri likt jeger-arten. Det finnes 2 typer jegere: De som jakter for å få mat og de som jakter fordi de liker det og i tillegg liker å skyte på levende blink. Sistnevnte kategori har jeg ingen respekt for. Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor det er en så vakker natur-opplevelse å plaffe løs på et stakkars dyr for så å posere ved siden av det for å bli tatt bilde av. Hva hvis vi andre gjorde det? Hvorfor ikke posere ved siden av hjorten vi kjørte på? Eller ved siden av en katt som ble påkjørt.
Mange av leserne som besøker bloggen vil nok kalle meg for dobbel-moralist, siden jeg spiser kjøtt, men for meg er det klart skille på dyr som blir avlivet for maten sin skyld og dyr som blir drept bare fordi det er gøy å skyte.

Slike folk har jeg ingen respekt for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.