mandag 4. juni 2012

Hyggelig betjening

Nå er jeg igang med å finne noen som kan tørke den kommende brudebuketten. Etter å ha ringt til 10 blomsterbutikker, gir jeg opp. Det var en butikk som gjorde det før; Atelier Flora, men de har sluttet med det pga de giftige stoffene som de brukte.

Den ene butikken som jeg ringte til, hadde en utrolig hyggelig mannlig ekspeditør. Samtalen var omtrent som følger.

- "Hei. Mitt navn er... Jeg lurte på om dere tørker brudebuketter?"
- "Nei, det gjør vi ikke".
- "Vet du om noen som gjør dette?"
- "Hehe. Nei, det er vel ingen som gjør dette lengre. Hehe. Blomstene varer ikke evig vet du. Hehe. Det
   ingen som ber om dette lengre. Nå til dags tar de bilder av buketten og henger på veggen i stedet.
  Hehe..."
- "Tusen takk for den gode hjelpen"


Går det an å være så nedlatende mot kunder? Tror de at de får flere kunder på den måten? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen oppfører seg på den måten. Selv om de kanskje får "dumme" spørsmål iblandt, skal man svare på en høflig og respektabel måte.

Jeg kommer hvertfall ikke til å benytte denne butikken igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.