torsdag 14. juni 2012

Legetime

Var hos legen en liten tur i dag. Jerninnholdet og blodprosenten har steget litt, men ikke nok. Innholdet av jern er nå på 7,1 og vi er blitt enige om at jeg skal henvises til Haukeland for videre utredning. Han tok en cøliaki-prøve av meg, men det er nok ikke cøliaki jeg har. Nå har det blitt tatt så mye blodprøver at det snart ikke er flere prøver å ta. Han har hatt en lengre samtale med kollegene sine på legesenteret, uten at tilfellet mitt er nærmere en løsning. Hm, merkelig, men som min mor sier; Jeg har alltid vært spesiell. Jeg burde kanskje oppsøke en vetrinær for næremere studier...?

En annen ting som jeg opplevde i dag: Kommer sikkert til å provosere noen nå, men jeg MÅ bare si hva jeg mener om sånn oppførsel.

Jeg satt på bussen til legesenteret. Da vi kom til Oasen, kom det på en jente, som satte seg ved siden av meg. De som har lest tidligere innlegg, vet hvor mye jeg HATER å få fremmede ved siden av meg på bussen. Jeg kunne ikke la være å se da hun steg inn på bussen. Hun var STOR og det er jo greit nok sånn sett, men hun var kledd som om hun var en sylfide. Dvs skinny tights der midjen nesten lå under magen og en jakke som var både liten og kort. Da hun bøyde seg fremover kunne man se rumpesprekken. Dette verste var at denne jenten breidte seg over nesten halvannet sete og jeg ble skvist inntil vinduet. Jo mer jeg flyttet meg innover, jo mer fulgte hun etter. Panikken min begynte å stige og jeg fikk problemer med hyperventilering. Under bussturen satt hun og rapte og mumlet for seg selv. Skulle nesten tro at hun forsøkte å provosere meg med vilje. Hun hadde også skikkelig fett hår som var strøket tilbake i en manne-frisyre.


Dette er vel ikke særlig pent, eller...
(ps jeg har ikke tatt disse bildene. Så slem er jeg ikke. Tror jeg...)


Jeg tror jeg kanskje har litt fedme-fobi. Nå snakker jeg ikke om damer som er runde, eller tykke. Jeg snakker om virkelig feite damer. Egentlig burde jeg synes synd på henne, men hun hadde en sånn avskyelig oppførsel at jeg kunne ikke gjøre annet enn å bli mektig irritert.

Selvsagt er det mange som virkelig sliter med fedme forårsaket av medisiner. Det er ikke de jeg er ute etter, men damer som rett og slett driter i eget utseende og oppførsel. Dessuten kan man kle seg flott selv om man er kjempestor. Det finnes flotte klær i store størrelser.

- "Du er skikkelig nedlatende", vil dere vel si. Det får så være. Det er bare min mening og alle har vel rett til å ha sin egen mening. Jeg fikk høre i dag at noen faktisk mener at folk som ikke jobber burde reise fra Norge. Det være seg nordmenn eller fremmedkulturelle. Det er deres mening og selv om jeg er uenig har denne personen rett til å ha sin mening.

Neida, jeg er ingen sylfide. Jeg er lita og rund, men jeg vet om det og kler meg deretter.

Det er ikke verre enn det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.