torsdag 7. juni 2012

Rekord?

Så var det tid for ENDA en dugnad. Hittil i år har det vært 4. Nå er jo ikke dugnadene pliktige her i sameiet. Det jeg reagerer på er selvsagt mengden. Man får jo en litt ekkel smak i munnen når man går forbi folk som står med rumpen i været og jobber. For å være ærlig så har jeg hverken helse eller interesse av å holde på med slikt. Jeg synes at de som er med på dugnad heller skulle fått litt i betaling siden de gjør dette for trivselen. Da hadde kanskie flere blitt med også.


Er det andre sameie eller borettslag som har like mange dugnader mont tro?

Måtte en tur til byen igjen idag. Oppdaget plutselig at bilde av buketten som jeg leverte igår  var croppet, slik at øverste delen av buketten var borte. Hun som ekspederte meg i dag såg helt månebedotten ut.
Samtalen forløp omtrent slik:
- "Hei. Jeg var innom igår og med bestilte en brudebukett"
- "Eh. Ja...?"
- "Da jeg kom hjem oppdaget jeg at bildet av buketten ikke viste øverste delen av den"
- "Eh. Ja...?"
-"Ja, så jeg lurte på om du kunne legge til dette bildet her, som viser hele buketten istedet"
- "Eh. Ja...? Vent litt, så skal jeg hente bestillingen. Hvilket navn står den på?"
-"(Navn)
- "Vent litt, så skal jeg se"
-"Ok"
- " Jeg finner den ikke..."
-"Det var rart, men igår sa dere at dere ikke trengte navnet mitt, bare telefonnr"
-"Åja. Hvilken dato dreier det seg om?"
- "(Dato)"
- "Her var den ja. Da er alt iorden"

Jeg hentet også ut 2 pakker fra Abelone på veien hjem. Selvsagt hadde de klart å sende meg en helt annen bolero enn den jeg hadde bestilt. Nå må jeg sende denne i retur imorgen. Sånt er driiitsurt og innebærer mye stress fordi en lurer på om de får pakken. Det har hendt mer enn en gang at jeg har vært nødt til å betale regningen, selv om pakken er gått i retur fordi butikken står på sitt og sier de ikke har fått noen pakke.

Håper det går bra denne gangen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.