lørdag 9. november 2013

Hjerte-til-hjerte

Dette videoklippet sendes nå rundt på Facebook. Klippet handler om en mor som får høre datterens hjerte slå etter at datteren ble drept i en skiulykke bare 13 år gammel. Foreldrene bestemt seg for å donere organene hennes for at flere skulle få leve.

Dette er en sterk historie og jeg vil tro at de som ikke gråter når de ser dette klippet er laget av stein. Det er så rørende og vakkert.

Vær så snill og se dette klippet og tenk over om du også vil donere organene dine etter at du er død, jeg mener, man trenger dem jo ikke da og du kan være med å redde livet til opptil 7 personer hvis jeg ikke tar feil.

Det er jo bare å fylle ut et donorkort som du har med deg i lommeboken.

Donorkortet finner du her:

http://organdonasjon.no/nedlastninger/donorkort2013_print.pdf


Man kan også bli levende donor om man ønsker det. Da kan du f eks donere en nyre til de som trenger det. Folk dør i donasjonskøen. Jeg har selv et familiemedlem som nå venter på ny nyre og denne personen har ventet lenge. Jeg skulle så gjerne donert ene nyren min til h*n, men siden jeg er diabetiker og har litt nyreproblem selv, kan jeg ikke gjøre det.

Dessverre...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.