søndag 18. mai 2014

1. Sommerdag!


I dag er det den FØSTE SOMMERDAGEN! Etter min kalender er 18. mai første sommerdag. Omsider er 17. mai over og da er det slutt på våren.

I dag er det over 20 varmegrader og egentlig skulle jeg hatt min årlige tur til sentrum i dag, men siden det er søndag, velger jeg å utsette byturen til neste varme dag. Denne turen til sentrum tar jeg hvert år på den første vår/sommerdagen som har over 20 grader. Da bruker jeg å rusle rundt i byen, se på folk, kjøpe meg en kopp kaffe og sette meg ned på en benk og bare kose meg. Kanskje kommer jeg i prat med noen hyggelige mennesker også. Det er utrolig koselig i byen slike dager. Folk kaster liksom av seg vinterhamen og begynner å blomstre selv. Folk smiler rett og slett mer.

I tillegg er det masse underholdning på Torgallmenningen. Det er herlig, men bare når de klarer å overdøve sigøyner-trekspillene. Etter min mening burde disse trekksmpill-dragerne blitt forvist fra Torgallmeningen når sommeren er her og det kommer andre som vil dele kunsten sin med oss. Alt er bedre enn trekkspill. Spesielt under festspillene er det mye gøyt å både se og høre på. Jeg gleder meg alltid til festspillene, da er Bergen fullt i liv.

Gårsdagen
Gårsdagen ble en perfekt dag. Akkurat slik vi ville ha den - stilt og rolig og med god mat. Besøket vårt meldte dessverre avbud, men det ble en fin dag likevel. Vi spiste hjemmestekte røde, hvite og blå pannekaker og med kake til dessert før vi bestemte oss for å ta en laaang kjøretur og bare kose oss.

Det er slik vi liker å ha det. Vi er svært private av oss og liker helst å se på livet fra litt avstand. Vi er ikke avsondret, men når man er i vår alder trives man litt utenfor verden av og til.

Vi tok en kjøretur til Eikanger og Lindås og kjørte litt på kryss og tvers, uten at jeg helt fikk med meg hvor vi var hele tiden, men det var kjempekoselig og vi var borte i flere timer. Moffeliten kjente turen godt i baken da hun kom hjem. Det tar på stumpen å sitte i en bil i mange timer.

Da vi kom hjem, spiste vi opp resten av pannekakene. Denne gangen lunet jeg dem litt i stekeovnen og serverte dem med is og multesyltetøy. Knallgodt.

Håper at dere har hatt en fin 17. mai også. Vi hørs §;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.