torsdag 29. mai 2014

En fantastisk morgen i Rosendal. Bilder #2

Finnes det noe bedre enn å ha egen hage å gå ut i en varm sommermorgen? I dag er det så fantastisk at jeg føler at jeg kunne fly. Jeg kom ut i hagen i dag tidlig og det som møtte meg var solskinn, duggdråper og føhnvind. Jeg måtte jo løpe inn igjen og hente kameraet, for dette måtte jeg bare feste til microchipen.


Det går faktisk ikke an å ha det bedre. Å kjenne varm vind rundt leggene en tidlig morgen, kan ikke beskrives. Jeg bare kastet morgenkåpen min på meg og løp ut. Jeg er litt flau, siden jeg egentlig ikke liker meg så godt i Rosendal, men akkurat denne morgenen var fantastisk.

Mammaen min sin lille urtehage
bestående av vindruer og gressløk
Er ikke løvet vakkert i morgensol
Egentlig er jeg ikke så glad i morgener, men når det er så vakkert ute som i dag tidlig, kan man ikke la være å like slike morgener. Når duggdråpene glitrer på blad og gresstrå som små diamanter. Som smykkelager, har jeg bare lyst til å plukke disse og sette dem i et smykke.

Bjørkeløvet er gjennomsiktig i slikt morgenlys. Solen skinner tvers gjennom bladene og gir et vakkert grønt lys, som man ikke kan feste på chipen, dessverre.

Her er litt flere bilder fra hagen vår.

Det store treet er det min mor som står for.
Dette treet stammer fra en valnøtt som mor plukket med seg
og plantet da hun jobbet i Baroniet som ung dame.
Hver høst gir det oss en mengde valnøtter.
Plant et valnøttre dere også...
En av mine favorittplasser i hagen.
Tidligere satt jeg under dette valnøttreet og spiste frokosten min.
Roseblomstring i mai
De gamle gode hagehellene som er like gammelt som huset.
Måtte de aldri bli byttet ut
Vakkert med skygger av greiner på husveggen.
Dette huset er den gamle verkstaden vår,
som brukes som oppbevaring for ved.
Det er de gamle, gode og trygge hageportene av tre som er de vakreste
Da gjør det innenting om tidens tann har satt sitt merke i dem
De er like vakre selv om de har litt råttent tre hist og her
Er det noe som dufter deiligere enn syrin?
I don't think so...
Det er også utrolig deilig å gå barfota i gräset, som det heter på mitt "andre morsmål". Det er som å gå på det mykeste teppet. Dagens utfordring til damer og herre på min alder: Spark av dere skoene og løp som små barn i gresset. Jeg kan garantere at dere får en fantastisk glede av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.