torsdag 29. mai 2014

En søt melding fra en omtenksom herre på fb


Det er godt å få snille meldinger fra ukjente mennesker som virkelig respekterer ens syn på ting. Det varmer et kvinnehjerte og særlig når de skriver fantastiske dype meldinger som får deg til å se på deg selv med større respekt og får deg til å ha tro på deg selv.

Som regel er det frier-meldinger/flørtemeldinger som jeg får, men denne var spesielt hyggelig og jeg fikk tro på meg selv at jeg er et fantastisk flott menneske. Jeg skulle ønske jeg kunne opplyse om denne mannens navn, men jeg synes ikke det passer seg da dette nok er en mann som sliter med selvbildet sitt og vil sikkert bli flau over at han sendt meg denne meldingen. Men jeg kaller ham "John".

Kjære "John". Hvis du leser dette, men det gjør du nok ikke siden du sendte meldingen på engelsk. Du skal vite at jeg satte fantastisk pris på alt det varme du skrev. Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en rose og en klem, men aller helst ville jeg hatt mulighet til å møte deg personlig, men det går ikke an.

Du har gjort dagen min om til en fantastisk dag og kvinnen som er gift meg deg eller forlovet med deg, skal vite at hun har en fantastisk mann som elsker henne. Du blir sikkert flau over at jeg gjengir meldingen her på bloggen, men jeg ble så rørt over alt det vakre du skrev at jeg nesten må legge det ut her.

Her er meldingen:
"You are a fucking CUNT for saying what you did about that puppy. I have worked at clinics all my life. He is not struggling

maybe you are in your life so put yourself down you dumb bitch!!"

Ja, jeg vet jeg er et jævlig menneske som ønsker at et dyr som lider, skal få slippe å lide. Selvsagt skal vi la dyr som er født med null bein leve. Klart det. Men jeg skjønner ikke at dette stakkars dyret skal klare seg i livet når det ikke klarer å flytte på seg. Da er det jo bedre at det får ligge på rygg og lide fordi vi synes synd på det, men vi vil ikke la det slippe lidelsene fordi vi er mordere hvis vi ønsker at et dyr skal få dø.

Jeg skjønner nå at du har rett og i fremtiden kan jeg love deg at jeg aldri skal la et dyr som er påkjørt, lemlestet, eller født med andre defekter som gjør at det ville fått null livskvalitet, bli avlivet. Jeg skal ta med meg alle slike dyr hjem og gi dem mat med teskje og tåteflaske. Jeg skal la fugler, som har brukket vingen og er halvt oppspist av andre dyr leve med den halve kroppen sin. Jeg skal ta dem i armene mine og bysse dem samtidig som jeg forteller dem at alt kommer til å gå bra.

Så jeg garanterer deg kjære, elskelige "John" at du virkelig har gjort meg til et bedre menneske.

Er så glad for det du skrev og du vil alltid ha en plass i hjertet mitt.

Synd at vi aldri kan være venner.

(For de som lurer, så er innlegget skrevet med en god dose ironi)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.