lørdag 10. mai 2014

Nye Armbånd


Endelig har jeg kommet igang med bloggingen igjen, etter flere dagers opphold. Grunnen til fraværet, er at jeg har laget litt smykker på oppdrag. Jeg lager egentlig ikke for salg lengre, hvertfall inntil videre pga synet mitt, men siden oppdragsgiverne spurte så fint, ville jeg være litt grei.

Det ble noen halssmykker og 2 armbånd. Halssmykkene er ikke ferdige enda, så bilder av disse kommer litt senere.

Jeg synes disse armbåndene ble så fine at jeg valgte å lage ett til av det i sølv, til meg selv. Jeg elsker roser og kan aldri få nok av det.

Dette ble nå fabelaktig fint da..
Dette er regulerbart

Jeg kjenner at det gjør godt å lage smykker, selv om jeg anstrenger øynene ganske mye og laging av cabochoner sliter på tålmodigheten, selv om jeg er blitt flinkere med å få disse til. I begynnelsen slet jeg med å finne ut hvor mye lim som skulle være på disse og luftboblene som dannet seg mellom glasset og bildet, drev meg til det desperate vannvidd, men nå går det så meget bedre. Luftbobler/forsølving av bildet er noe dritt. Jeg har funnet ut at det har mye å si hvilket fotopapir man bruker. De beste fotopapirene til en slik cabochon er faktisk, matt og glossy photo paper. De blankeste fotopapirene gjør at det blir umulig å få til et pent reslutat.

Kanskje noe å ta med seg hvis det er flere av dere kjære lesere som lager slike smykker. Senere vil det komme en veiledning for hvordan en lager et slikt smykke, men det får bli til høsten. Jeg har hatt det altfor travelt den siste tiden.

Nye revesmykker vil også komme ut for salg igjen i løpet av høsten. Disse smykkene vil også gå til innekt for Dyrebeskyttelsen Norges kamp mot pelsdyroppdrett. Diss smykkene vil ha en rev (what else...?) i enten gull eller sølv og med swarovski-stener. Hvilken pris jeg skal ta for disse, har jeg ikke bestemt.

Herlig nostalgisk
Dette er også regulerbart.

Til frisøren igjen!
En skulle tro jeg driter penger. Kanskje jeg gjør det, hehe. Jeg har hatt en tur til frisøren igjen og nå er det endelige resultatet for sommeren klar. JEG ER BLITT BLOND! Jeg vet ikke helt om jeg kler blondt hår, men det er mørke striper i det, så helt blond er det ikke.

Jeg synes det ble kjempefint, men jeg ser utrolig gammel ut hvis jeg ikke sminker meg. For oss damer 40+/50+ er det ikke alltid så vellykket med blondt hår, da dette gjør oss eldre, men med riktig og markert sminke blir det fint. Når jeg sier "markert", mener jeg ikke oversminket, men litt markerte øyner. Dette hjelper på.

Så til slutt:

DET ER ESC I KVELD! Ha en kjempefin lørdagskveld alle sammen §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.