mandag 25. august 2014

Noe er rart med øynene mine...

Jeg har utrolig rare øyner innimellom. Som dere nok ser på headeren, har de en helt spesiell glans. Øynene mine på denne headeren er ikke photoshopet, men pga refleksene som oppstod da jeg tok bildet, ble det et merkelig utseende på gluggene mine.

Jeg har alltid fått høre at jeg har spesielle øyne. Om de er fine eller ikke, er det ikke opp til meg å vurdere.

Spesielt pupillene mine er rare. De er konstant små og enkelte tror at det er fordi jeg bruker et eller annet, men grunnen til de små pupillene, er at på 80-tallet gjennomgikk jeg en omfattende laser- og zenon-behandling på netthinnen pga netthinnløsning. Jeg stod faktisk i fare for å miste synet.

Nå har netthinnen holdt seg i ro de siste 30 årene og jeg håper at den kommer til å fortsette slik.

De hvite flekkene er arrvev etter laserbehandling
NB: Ikke min retina...
Fargen på iris er også merkelig innimellom. Den skifter. Jeg har ikke blå øyne, som det sikkert ser ut på bildet, men gråblå. Fargen skifter altså mellom grå og blå, alt etter lysforholdene.

Jaja, nok øyne for i dag. Nå skal jeg har meg en kopp kaffe og slenge beina oppå sofaen.

Tuddeluuuuu....