tirsdag 12. august 2014

Unnskyld...

Jeg har sikkert ikke vært savnet, men jeg sier nå unnskyld allikevel for at jeg ikke har blogget disse dagene. Jeg har knapt vært i stand til å røre meg pga ryggsmerter og innimellom smertene har jeg vært en tur til Elkjøp på Amfi Os for å kjøpe en ny pc og denne pc'en har gjort det beste den kunne for å få meg til å frese og rive meg i håret.

Windows 8 er noe herk i forhold til Windows 7. Jeg finner absolutt ingen av menyene som jeg trenger og kontrollpanelet, som jeg bruker ganske så ofte på denne gamle maskinen, er fraværende. Det ser ut som om Microsoft har forsøkt å etterligne Apple, men har bommet til DE grader. Ettersom jeg forstår, har W8 fått ganske mye pes fordi den er så vanskelig å finne frem i. Jaja, alt blir vel en vane.

Så snart jeg har fått installert Norton, skal jeg gå igang med å fjerne diverse program på pc'en, eller nå heter det jo apper, men samma det. Netflix skal vekk, det samme skal spillene samt en mengde, for meg, unødvendige ting. Når jeg har fått personalisert pc'en, tror jeg allikevel at det skal bli bra.

Lena
På lørdag koste vi oss sammen med Lena. Hun kom ganske så stille og fredelig utover lørdagen, men økte ganske kraftig på utover kvelden. Siden vi er glade i ruskevær, valgte vi å ta en tur til Os for å virkelig få kjenne vinden, og det gjorde vi til gangs.

Det var fantastisk herlig. 25 varmegrader og føhnvind-storm. Vi gikk helt ut på den lengste piren og å stå der og få saltsprut i ansiktet var vidunderlig. Da kjente jeg hvor mye jeg savner barndommen min i Kalvåg.

Å kjenne lukt av hav og tang og få kjenne bølgene som nesten slår over deg, er vanskelig å beskrives. Det må nesten oppleves. Jeg tror aldri jeg hadde klart å bo inne i landet på f eks hedmarken og i dalstrøka innafor. Jeg hadde savnet hav og sjø for mye. Det er et privilegium å kunne kjenne naturkreftene på kroppen slik som vi gjorde på lørdag.

Det har også blitt gjort noen armbånd ferdige, men jeg har ikke hatt tid til å fotografere dem enda. Det har gått i ett de siste dagene. Jeg har også bestilt time hos tannlegen pga denne forbaska tannverken. Det er nok antibiotika-kur jeg trenger.

Jeg har også kjøpt litt smånytt, men som sagt: Bilder kommer senere.

Kiropraktor
I dag hadde jeg time hos kiropraktoren min. Det var jammen godt å bli satt på plass igjen. Hun er god å ha når rygg og nakke står ut i hver sin retning.

Det ble litt babyprat i dag før vi startet. Jeg fikk også se 3d bilder av babyen og hun er SÅ søt. Kiropraktoren min har 9 uker igjen til fødselen og jeg må si at hun så strålende ut.

Jeg fikk et lite stikk i sjelen og litt klump i halsen siden jeg aldri har fått lov til å oppleve et fullbyrdet svangerskap. Dere husker sikker tidligere at jeg har skrevet om den vonde, provoserte aborten som jeg hadde. Bare jeg ser en baby, gjør det en smule vondt i hjertet, samtidig som du er glad på foreldrenes vegne. Det er en helt utrolig rar følelse. Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare den. Kanskje smerte-glad kan beskrive følelesen.

Jeg gleder meg hvertfall på kiropraktoren min sine vegne og ønsker henne lykke til <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.