søndag 30. november 2014

1. søndag i advent samt en oppfordring


Så tenner vi ett lys i dag.
Vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi ett lys i dag.
Vi tenner det for glede






Så er adventstiden over oss. Er det ikke herlig at vi har kommet så langt? Dette er jo festmåneden i året og det er gjerne barna som står i sentrum nå. Adventstiden og julen er jo i barnas tegn og de får lov til å utfolde seg med kakebaking, julepynt- og julekortlaging. Det aller flotteste er jo det man lager selv, uansett hvordan sluttresultatet blir.

Dere har kanskje opplevd stoltheten som et lite barn har når det kommer og viser den fine dorull-nissen han eller hun har laget i barnehagen/skolen? Jeg synes sånt er den fineste julepynten. Mange sier at de hater disse dorullnissen. Jeg sier at jeg elsker dem. Nå har jo ikke jeg fått noen dorullnisser, siden jeg ikke har barn. Det er kanskje derfor jeg synes de er så fine.

Vinter
Da vi våknet i dag morges, var det sne utenfor. Et tynt lag, men det var sne. Plutselig ble det så kaldt og guffent rundt meg. Jeg fant frem varmeflasken, tente stearinlys og satte ovnen på fult, så nå er det ganske stemningsfult i heimen.

Nå sitter jeg med en mengde tente stearinlys. Jeg har tent absolutt alle telysene, kubbelysene og vanlige lys som vi har. Vi mangler litt elegante lysestaker til standard stearinlys. Det står på ønskelisten til jul, sammen med tekanne, vaser, julepynt/dekorasjoner, osteklokke og lyseslukker. Julepynt har vi mer enn nok av. Vi må faktisk kjøpe et stooort tre for å få plass til alt sammen. Jeg har laget juletresmykker med bilder av min mormor, morfar, mor og tantebarn, som skal henge på juletreet. Dere skal få se disse smykkene når jeg kommer så langt. Jeg tror det blir vakkert på juletreet. Jeg har også Oscar hengende der (ikke selve hunden da...).

DBN Prosjektet
Produksjonen går sin gang. Jeg har nå limt 8 skinnsnorer, men har sluppet opp for låser, så i morgen må jeg ta en biltur til Panduro i Åsane for å få tak i disse. Disse snorene må ligge å tørke noen dager etter at de er limt, men dere kommer til å få smykkene deres i GOD TID før jul. Jeg regner med at utsendelsen vil skje i løpet av uken.

Det som er trist, er at halvparten ikke har oppgitt kontaktinformasjon. Jeg har forsøkt å kontakte dem på Facebook, men det er vel 1 eller 2 stykker som har svart. Siden kundene mine ikke er på vennelisten min, vil de få alle meldingene som jeg sender inn i "Andre" eller "Other"-boksen under Messages. Hvis noen av dere ser denne posten, håper jeg at dere vil sjekke denne boksen, ellers får dere ikke smykkene da jeg ikke kan lese tankene deres. Beklager hvis jeg høres litt streng ut, men de som ønsker smykker MÅ OPPGI KONTAKTINFORMASJON, ellers må jeg vente til dere evt purrer meg og da er det ikke sikkert at dere vil få smykkene til jul.

Ha en fin 1. søndag videre alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.