onsdag 19. november 2014

10 ting jeg er takknemlig for

Har dere noen gang satt dere ned og tenkt på hva dere er takknemlige for? Alle har faktisk, uansett hvilken situasjon en har, noe å være takknemlige over. I dag har jeg gått og tenkt litt på dette og har funnet ut at jeg vil skrive et innlegg om ting som er bra i livet mitt.

Here we go...

1. Jeg har verdens beste ektemann, som støtter meg i tykt og tynnt og som evner å holde meg oppe selv når jeg er langt nede. Han er tålmodig og forståelsesfull og er utrolig dyktig til å hjelpe meg når jeg har føling/ligger bevisstløs pga diabetes-anfall.

2. Økonomisk trygghet samt trygge rammer rundt meg er noe jeg er svært avhengig av. Jeg er faktisk avhengig av å ha det sånn.

3. Naboene mine er flotte og ikke minst, rolige mennesker. Jeg er blant mange ting, avhengig av å ha det stille rundt meg og naboene mine hjelper meg godt på vei med dette.

4. Jeg har verdens søteste svigerinne og tantebarn. Jeg er spesielt stolt av tantebarna og skulle gjerne hatt alle sammen mer i livet mitt, men avstander gjør jo dette vanskelig.

5. Jeg kan glede meg over dagen og er frisk og delvis rask. Jeg har ingen alvorlige sykdommer og heller ingen smerter. Det er herlig å stå opp og kjenne at en er frisk når man tenker på alle som er syke og lever med store smerter hver eneste dag.

6. Jeg er så taknemlig for at jeg har hatt besteforeldre i livet mitt. Mormor og morfar var en stor del av livet mitt. De bodde i samme huset som oss og hadde jeg det litt tungt eller følte at livet var litt urettferdig, var det dem jeg tydde til.

7. Jeg hadde endel vonde opplevelser gjennom barndommen. Selvsagt er jeg ikke takknemlig for dette, men disse opplevelsene førte til at jeg er blitt sterkere da jeg har hatt evnen til å tilgi. Jeg har pga dette også lært meg empati og kan se en sak fra flere sider. Jeg har alltid satt tilgivelse høyt.

8. Jeg er svært glad hver gang jeg får oppleve våren da naturen begynner å leve igjen etter å ha vært i dvale gjennom hele vinteren. Jeg blir i godt humør når jeg ser den første blomsten dukke opp i veikanten og blir fascinert når jeg ser alle nye blad på trærne.

9. Jeg fikk leve i over 13 år med hunden min, Oscar. Han ga meg mye latter, glede, forundring og sorg. Han var mye syk på slutten og jeg er faktisk takknemlig over at jeg fikk være med han da han sovnet inn hos veterinæren. Det ga meg mye.

10. Jeg er svært takknemlig for at jeg har jobbet på en dyreklinikk. Erfaringene derfra har gjort at jeg klarer å ha praktisk syn på det å avlive syke og gamle dyr. Dette er noe som MÅ gjøres og de fleste som skaffe seg dyr vet at dagen kommer da de må si farvel til en følgesvenn.


Jeg har mye å være takknemlig for og det kommer nok en liste senere også. Det er så viktig å skrive om litt positive ting også, ikke bare om stress og plager.

Nyt dagene som dere har. Alle har en liten ting de er takknemlige for, uansett hvor vondt man har det <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.