søndag 3. mai 2015

Folk med andre meninger enn meg bør vite bedre



Er det noe jeg virkelig hater her i verden, er det når folk sier meg imot. Jeg fatter ikke hva disse menneskene tenker på. Her kommer jeg med en mening og blir sablet ned for fote. Betyr ikke det jeg mener noe som helst???

Spesielt ille er det i enkelte diskusjonsforum og kommentarfelt. Folk skal alltid si meg imot og tro at de har riktigere meninger enn jeg, som har tenkt igjennom saken - hvertfall i 5 minutter. Det er kanskje slik at de har rett, men ettersom jeg har rett, må de jo ta feil. Jeg VET at jeg har rett og det er bare mine meninger som er riktige. Fatter ikke folk det???

Noen ganger blir jeg så oppgitt over all argumenteringen, at jeg ikke kan gjøre annet enn å bli ufin med dem og komme med enkelte personbeskrivelser og det tåler de heller ikke. Da kommer de med en belærende pekefinger og sier "Nei, nei, nei. Slikt gjør man ikke". Hvis jeg føler for det, kaller jeg folk for en ape. De har jo meninger som er helt på tvers av mitt menneskesyn. Jeg vet best. Jeg har gått på skole, tatt en utdanning og tenker dypere enn alle andre. Folk forsøker å komme med såkalte "saklige" argumenter, men det biter ikke på meg. Har ikke folk de samme meningene som meg, får de rett og slett holde kjeft eller gå uti skogen og bo under en rot.

Jeg kan heller ikke tolerere at folk lever livet sitt annerledes enn jeg. Jeg har mine verdier og mine verdier er de riktige. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Alle med den uriktige holdning har ansvar for at mennesker gjør feil valg, både i Peru og Åland. Det sier seg selv at det Trine gjør i Norge når det kommer til f eks plastiske operasjoner, påvirker Lisa, som på på Åland og Maria i Peru. Med en gang de ser bildet av Trine, så vil de se akkurat ut som henne og løper avgårde for å sloss om hvem som blir den neste som får plastisk operasjon.

Tar lille Trine i Norge å fyller litt i brystene sine, som har vært av ulik størrelse og plaget henne helt siden hun fikk bryst, er det garantert at alle jentene på kloden vår ser opp til henne og vil ha akkurat det samme.


Dette er ting som har kommet frem i et diskusjonsforum og i et kommentarfelt. Det finnes en mengde mennesker som ikke klarer å diskutere på en ordentlig måte uten å bli ufin mot de som er uenige med vedkommende. Egentlig er disse menneskene svært så fornøyelige og innimellom synes jeg faktisk det er greit å terge dem litt - med fakta selvsagt. Jo mer fakta og dokumentasjon en viser dem, jo hissigere blir de. Slike mennesker gir seg bare aldri. De SKAL ha rett uansett og de vet mye bedre enn forskere. De har løsningen på alt.

Av og til må en bare gi opp. Det er nytteløst å få enkelte til å se fakta. En blir bare sittende og småle over det en leser.

Jaja, noe moro skal man jo ha.

God søndag alle sammen

1 kommentar:

  1. Jeg er så himla enig med deg i det du skriver!

    Om man husker på at en har ulik bagasje og erfaringer så kanskje man hadde forstått at det å være uenig ikke handler om hvor mye verdi man har.

    Godt innlegg igjen :)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.