mandag 11. mai 2015

Post operasjon + video


Det blir bedre, litt etter litt. Lørdags morgen fjernet jeg koppen, men det tok en stund før jeg kunne åpne øynene. Det stakk ganske mye i såret som jeg hadde. Det er jo litt rart at et sånt lite sår kan gjøre SÅ vondt. Etter 1 til 2 timer, klarte jeg omsider å få opp øynene og begynte med dryppingen. Jeg skal dryppe øye 3 ganger om dagen i 3 uker. Det vil si at det blir 6 uker med drypping på meg før jeg er ferdig.

Jeg får heller ikke bruke sminke i øye-området og må gå rundt og se ut som en gammel, grå kjerring. Noe som jeg også er, men jeg er flink til å kamuflere hvor gammel jeg egentlig ser ut på bilder. Jeg har bestemt meg for at så snart milliardene kommer rullende, blir det botox på gamla. Jeg vil så gjerne se ut slik som jeg gjør på bildet til høyre.

Jeg må si at jeg er blitt ganske så dyktig med PS de siste årene og for hvert år som går, blir jeg flinkere. Hihi...

Ved en senere anledning skal jeg lage et innlegg vedr. dette og kanskje komme med noen tips til hvordan man kan se bra ut på bilder. De aller fleste ser smashing ut, uten at de trenger å gjøre noe, men så finnes de av oss som må ha litt hjelp av redigeringsprogram for å kunne se ut sånn nogenlunde.

Jaja. Tilbake til øyet.

Det gjør vondt fremdeles, men det er mer stikking og følelsen av at noe kommer utav stilling i øyet. Jeg snakket nettopp med klinikken og de sa at det hender at linsen flytter på seg innimellom. Kanskje ikke mer enn en millimeter, men det er ikke farlig. Jeg sover med koppen på øyet, slik at jeg ikke skal gni meg i søvne.

Jeg merker nå at jeg ser bedre, men det er ikke så bra som jeg håpet. Jeg har et annet øye med stær også, så når det er operert, vil jeg nok få et litt bedre perspektiv på omgivelsene. Jeg har hvertfall gått tilbake til de gamle lesebrillene mine. Jeg kan ikke bruke +3 eller +5 lengre, så det har endret seg.

Panikk
Det må jeg innrømme at jeg har innimellom nå. Jeg er ordentlig redd for at operasjonen ikke gikk som den skulle, men dette er tvangstanker, som jeg forsøker å ha under kontroll for ikke å klikke. Dvs jeg klikket i går kveld da naboen over oss begynte å spille, for meg, ganske så høy musikk. Jeg klikket mer eller mindre i vinkel, begynte å hyperventilere og strigråte. Min kjære måtte holde rundt meg slik at jeg ikke slo rundt og skadet øyet.

Det er noe rart med denne naboen. Han setter på musikken etter klokken 21, som er tidspunktet da det skal være stille og spiller til kl 2330. Jeg forstår det ikke. Lurer på om han gjør det på trass eller om det er litt vakuum i topplokket hans.

Jaja, jeg roet meg ned etterhvert, men da jeg var ferdig, begynte øyet å verke noe hinsides og i dag tidlig ringte jeg øyeklinikken. Jeg skal på en hurtigkontroll i morgen for å se at alt er som det skal være.

Time vill shov, som man sier.

Her kan du se hvordan en grå stær operasjon foregår. Dette er ikke for Hvermansen, men hvis du er sikker på at du tåler å se denne videoen, er du velkommen til å klikke på den.

Ha en kjempefin dag videre folkens




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.