onsdag 20. mai 2015

Operasjon nr 2


Neid, jeg har ikke lepra i
pannen. Det er bare
plasteret
I går ble operasjon nr 2 gjennomført. Det er utrolig greit at det er over - forhåpentligvis. Denne gangen gikk det som en drøm og jeg er i full gang med hverdagen igjen, selv om jeg ikke skal bøye meg og må rope på min kjære hver gang jeg mister noe på gulvet.

Det var litt krise i dag tidlig, da jeg tok av meg koppen. Det var ikke mulig å få åpnet øyet pga at det var så hovent. Heldigvis har det kommet seg en smule og jeg sitter nå med gardinene fratrukket og med vanlige briller.

Jeg hadde det utrolig gøy i går, både før jeg skulle inn til operasjonen og etterpå. Vivalen som jeg fikk, virket som en kule og Moffeliten var i supert humør da hun kravlet oppi stolen og smilte over hele ansiktet da hun ble trillet inn til operasjon.

Alt gikk så bra at vi valgte å gå på Baker Brun etterpå for å ta oss en kopp kaffe.

Jeg er utrolig glad for at jeg er ferdig. Det er mulig at jeg skal inn til en korrigering senere, men det ser man på kontrollen som jeg skal på i neste uke.

Blid og klar til operasjon
Delvis våknet og optimistisk
Da blir det spennende å "se" fremover. Jeg må vente 6 - 8 uker før jeg får meg nye briller. Jeg regner med at jeg trenger både pc-, lese- og gåbriller. Jeg er hvertfall glad for at alt dette øye-greiene er over nå, selv om jeg ser ut som om jeg har fått juling.

Hår i friluft
Som dere ser av bildene, har jeg kommet ut av parykkskapet. Jeg har fått håret mitt tilbake, grått og trist, som mange damer på min alder har. Det var utrolig uvant å gå ute uten parykk. Jeg følte meg naken på hodet. Jeg kommer nok til å bruke parykk innimellom når jeg skal være ekstra fin, slik som til ferien.

Håret mitt har endret seg etter at det har vokst ut. Det er blitt blankere og mer krøllete og det er jo greit da. Om jeg kommer til å farge det, er jeg litt usikker på. Jeg liker denne gråfargen faktisk og når håret har vokst til skuldrene og forhåpentligvis holder seg krøllete, kommer jeg nok til å bli fornøyd.

Det eneste minuset er at jeg har veldig lite hår på bakhodet. Det har jeg alltid hatt og man ser rett inn på hodebunnen min. Det er derfor jeg er litt i tvil om jeg skal farge det, siden hodebunnen da vil vise mer. Dette er også en av grunnene til at jeg ønsker å fortsette med parykk, men jeg trenger en parykk som ser naturlig ut og som ikke likner på en lue. Jeg har kjøpt maaange parykker det siste året, men de fleste har jeg kastet fordi de ikke var gode nok. Nå har jeg en annen parykk i kikkerten, men den koster litt, så jeg får se.

Nå skal jeg ha en liten matpause mens jeg venter på at øyeklinikken skal ringe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.