torsdag 14. mai 2015

Vakker dag i Fjellveien - Bilder


Dagen i dag ble fantastisk. Vi har hatt den fineste dagen så langt i år og min kjære og jeg bestemte at innendørs, det kunne vi ikke være. Vi startet med å snakke om Kvernabekkveien, så Krokeide, men valget falt på vakre Fjellveien, som ligger nært Bergen Sentrum.

Vi kjørte til Bygarasjen og tok drosje opp til Bellevue og startet spaserturen derfra. Det som overrasket meg, var at jeg var sprekere enn jeg trodde. Det er en liten stigning i begynnelsen på Fjellveien, men tøtta forserte disse bakkene som ingenting. Det er det en har igjen for å gå i trapper.

Vi kjøpte med oss en Ola-pakke på Narvesen og undertegnede hadde tatt med kaffe, så i dag har vi hatt en liten kjærestedag hånd i hånd.

Vi gikk til Mon Plaisir, der vi snudde og gikk tilbake nedover Forskjønnelsen.

Særlig brun er jeg ikke blitt enda, selv om jeg er ganske så brun på nesen, men et sted skal en jo starte. Hihi...

Helt i begynnelsen av turen
Et av sommertegnene
Byens vakreste utsikt
En liten pause før vi begynte nedstigningen
Alt i alt gikk vi 7 km i dag og det er godt gjort da vi er helt ute av trening. Jeg har ofte snakket om at jeg ønsker med funkisvilla på Nesøya, men å bo oppi Fjellveien hadde ikke vært så veldig dumt. En blir hvertfall utrolig sprek på kort tid hvis man velger å gå hjem etter at man har shoppet i sentrum.

Mens vi gikk langs veien, hørte vi bauekorps som øvet til 17. mai. Jeg blir så glad hvergang jeg hører disse trommeslagene, men jeg må ærlig innrømme at jeg er glad jeg ikke bor i nærheten der de øver for det smeller ganske så godt.

Det eneste jeg ikke liker av ting som hører til 17. mai er musikk-korps. Det er absolutt noe av det verste bråket jeg kan tenke meg og enkelte klarer jo ikke å spille rent i det hele tatt. 

Nei, takke meg til bauekorps og ikke hvinende trompeter og andre blæseinstrument. Det sistnevnte hører kun til i et symfoni- eller philharmonisk orkester der de som spiller har en utdanning og klarer å treffe tonene.

Ha en fortsatt fin helg folkens

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.