torsdag 28. mai 2015

Nederdrektig av BA


At det går an å synke så lavt som Ba har gjort i dag, trodde jeg ingen avis kunne. Jeg driter i både fotball og Brann, men måten Ba har behandlet treneren ved navn Norling på er bare - ja, jeg vet nesten ikke hva jeg vil si. Lavmål kanskje, men det er verre enn det. Det er stygg mobbing av et menneske som ikke har gjort noe annet enn å forsøke å gjøre sitt beste for et lite fotball-lag på vestlandet.

Som kanskje noen av dere fikk med seg, har denne treneren nå fått sparken, noe som vi fotballhatere synes var trist, for jo lengre ned dette laget kom, jo bedre er det pågrunn av bøllekulturen som finnes hos enkelte av tilhengerne men det er en annen sak.

Denne stakkars treneren har bare fått kjeft og klage fra alle fotballtilhengerne selv om han har gjort så godt han kunne som trener. Ingen skal behøve å bli mobbet. Når man gjør sitt beste, fortjener man respekt. Ikke mobbing.

Jeg har alltid støttet måten denne treneren har jobbet på og i mine øyne, har han ikke gjort noe galt. Han har vært ydmyk heller veien og når Ba trykker rutetidene fra Flesland, slik at denne treneren kan komme seg fortere hjem til Sverige, har glasset rent over for de fleste bergensere, vil jeg tro. Kommentarfeltet koker i avisen nå og samtlige er rasende på måten denne lille filleavisen har behandlet Norling.

For en del år siden, hadde Ba en stand på Torgalemenningen nettopp mot mobbing og så noen år etterpå gjør de seg til rikskjendiser nettopp ved å mobbe andre. Snakker om å krasje med seg selv i døren samtidig som de skyter seg selv i foten med kanon.

Selv om noen av bergenserne heier på Brann og blir sure av at dette laget ikke klarer å få mål, skal en ansatt i Brann behandles med respekt. Ingen fortjener kjeft når de har gjort så godt de kan.

Jeg blir bare så kvalm og rasende av dette. Norling fortjener noe bedre enn Bergen og som kan behandle han med respekt. Ikke minst i pressen. Redaktøren i avisen er ikke villig til å komme med en skikkelig unnskyldning engang.

Opplagstallene til Ba raser nedover og de kommer til å rase fortere etter denne saken.

Vi kommer hvertfall ikke til å kjøpe denne blekka mer.

1 kommentar:

  1. Jeg er så enig med deg i det! Man skulle tro at innsatsen gikk på treneren aleine. Slik er det jo ikke!

    Respekt er mangelvare når det gjelder trenere i fotballen. Og det er en skam!

    God helg :)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.