tirsdag 11. mars 2014

Like rundt hjørnet




I går ettermiddag hadde vi  en fantastisk tur. Vi var ute i 3 timer og gikk 11,1 km. Det tok litt ekstra tid da jeg fikk føling og ville begrense sukkerinntaket pga slankekuren. Derfor ble vi sittende litt her og litt der i lengre perioder.

Siden vi for engangs skyld gikk i dagslys (1. gang siden 1. januar i år), oppdaget vi hvor kort tid det er til vinteren går over til vår. Det var fantastisk herlig å se grønne blad og knopper rundt omkring. Jeg klarer nesten ikke å vente til alt blir grønt. Vårslappheten har begynt å melde seg, men jeg er vårslapp hele året, så det er ikke noe nytt.

Jeg kjenner også at det er begynt å klø litt i fingrene.  gleeeeder meg til jeg kan kjøpe frø og begynne å plante litt på altanen. Det blir ikke så mange plantene i år heller, men jeg har bestemt meg for at jeg skal ha noen blomster som kan brukes i mat. Roser, fioler og blomkarser er noen av de jeg har tenkt å gå igang med. Roser har jeg i Rosendal, så litt senere (mai) skal jeg en tur inn dit og grave opp en eller to av rosebuskene mine og ta med meg.

Her i Bergen ligger vi vel sånn ca 1 måned før tiden. Spesielt løv tror jeg ikke dukker opp før i slutten av april, begynnelsen på mai.

I dag skal vi ut og gå milen vår igjen. Vi må gå litt tidligere idag siden jeg må komme meg hjem slik at jeg får sett Costa del Kongsvik, men først skal vi hilse på noen flotte moskusender som hører til på en gård som vi går rett gjennom når vi går tur.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.