lørdag 8. desember 2012

Peppes? Tror ikke det...

Vi var så sultne i ettermiddag og bestemte oss for å bestille middag fra Peppes. Vi valgte å gå for lasagna denne gangen, men det fikk vi angre på. Når budet kom med maten, var den ikke pakket inn i varmepose/veske. Han fant heller ikke veien til Solvalla slik at når vi omsider fikk maten, var den kald. Det gikk heldigvis fint å varme den litt i stekeovnen, men da vi skulle spise den...


HIMMEL OG HAV. Den var så sterk at etter et par små munnfuller, måtte vi gi opp. Hva er det egentlig som er iferd med å skje med maten? Jeg synes f eks pizza, lasagna og diverse gryteretter, som ikke skal være sterke, er forferdelig sterke. Er det smaksløkene til de som lager maten som er ødelagte, eller er det rett og slett blitt slik at den yngre garden foretrekker mer krydder enn hva vi gjør?
Jeg liker krydder jeg også, men alt med måte. Når maten blir så sterk at en må drikke melk for hver bit  mat en putter i munnen, synes jeg det er for gale.

Jeg er redd for at om en 20 - 40 år kommer til å være chili i kjøttkakene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.