mandag 10. juni 2013

F O R en dag!

Hjelpe meg for en dag det har vært. I dag tidlig våknet jeg kl 0500 uten å få sove igjen. Hater når sånt skjer. Antagelig er jeg på topp i søvnsyklussen akkurat på den tiden fordi jeg får aldri sove igjen når jeg våkner rundt det tidspunktet.

Jeg laget meg en god frokost bestående av en brødskive, 3 jordbær, ett egg og MASSE kaffe. Jeg gadd ikke å forsøke å sove igjen, så jeg gikk på badet og stelte meg og hoppet i klærne for å starte dagen.

En god start

I dag var også startdagen for B12 injeksjonene. Jeg skal ha injeksjoner annenhver dag 6 ganger og så 1 injeksjon hver annen uke. Det er lenge siden jeg fikk resepten av legen, men har ikke giddet å hente ut medisinen før nå. Jeg ligger nesten på krisenivå når det gjelder akkurat dette vitaminet.
Jeg er litt irritert fordi jeg ikke får lov å sette disse selv. For det første har jeg masse sprøyte-erfaring siden jeg er diabetiker og dessuten kunne jeg bare fått litt veiledning om hvor jeg skal sette sprøytene. De skal settes i setemuskelen, men det er ikke bare å stikke. En må vite HVOR en skal stikke.
På apoteket sa de at mange får opplæring hos legen sin og siden setter disse selv. Selvsagt ble det et strengt NEI! fra sykepleieren da jeg spurte om jeg kunne gjøre det hjemme. Å dra herfra til fastlegen min tar laaaang tid siden jeg ikke disponerer bilen for tiden. Da blir det å ta buss til sentrum og så buss ut i Fyllingsdalen.


Resten av dagen i dag har vært en liten katastrofe. Da jeg var ferdig hos fastlegen, bestemte jeg meg for å gå til Oasen, siden det var så fint vær. Rett før jeg skulle på bussen, skulle jeg kjøpe billett via Skyss sin billett-applikasjon. Det virket ikke. Jeg forsøkt igjen og igjen, men fikk samme feilmeldingen. Etter x antall forsøk, fant jeg ut at jeg like godt kunne kjøpe billetten på automaten, som står utenfor senteret. Det gjorde jeg uten problem.

Da jeg var kommet til sentrum og hadde trasket gate opp og gate ned på leit etter en butikk som viste seg å være nedlagt, var jeg aldeles ødelagt. Var så sliten og trett pga at jeg var så tidlig oppe og ikke hadde spist siden kl 0600. Jeg satt nesa mot Bystasjonen for å ta bussen hjem og skulle kjøpe billett. Selvsagt virket ikke applikasjonen nå heller. "Ok, da forsøker jeg automat igjen", tenkte jeg. Som sagt så gjort. DEN FORBANNA AUTOMATEN VIRKET HELLER IKKE. Den ville ikke ta kortet så jeg forsøkte med kontanter. Automaten godtok kontantene, men JEG FIKK INGEN BILLETT. Jeg sto nå der med 4 kroner i kontantet og måtte sette nesa mot nærmeste minibank, som, tror det eller ei, VAR UTE AV DRIFT. Tøtta rømte da inn på en Rimi-butikk og fikk tatt ut litt mynt slik at hun klarte å komme seg hjem. Hun går glad og fornøyd på bussen og skal betale og får der beskjed om at siden hun betaler med kontanter, får et tilleggsgebyr på 5 kroner. "Jammen jeg forsøkte på billett-automaten både med kontanter og kort, men fikk ingen billett", sa hun litt oppgitt. "De automatene er ikke våre. De tilhører Ruter", svarte bussjåføren. "Ja, men jeg har jo betalt", sa jeg fortvilet. "Det kan jeg dessverre ikke gjøre noe med", svarte sjåføren. "Det er ikke våre automater". Da ga tøtta opp og satte seg ned på bakerste setet og da konket mobilen. Den var gått tom for strøm...

Moffeliten smiler anyway...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.