torsdag 27. juni 2013

Min ønskehund

Jeg har aldri kjent en sånn følelse før. Jeg satt og bladde i Hjemmet og på Dyresidene er det en spalte om dyr som søker nye hjem. Der var det bilde av en Amerikansk Bulldog ved navn Bulli som ønsker seg nye eiere. Jeg klarte rett og slett ikke å bla videre etter at jeg så det bildet. "Dette er hunden", tenkte jeg. "Det er denne som skulle ha fått et nytt hjem hos oss", men dessverre har vi ikke råd eller anledning til å få oss hund akkurat i år. Siden det er en omplasseringshund fra Dyrebeskyttelsen, tror jeg ikke hunden er så dyr, men man kan ikke ta til seg dyr på impuls. Det var bare det at jeg forelsket meg sånn i denne hunden. Synes øynene hennes var så vakre.

Nydelig hund

Er det noen av dere som har opplevd slike følelser som plutselig slår ned i dere med stor kraft når dere har sett bilder av en spesiell hund, eller andre dyr som skal omplasseres?

I utgangspunktet er jeg veldig skeptisk til omplasserings-hunder, siden en aldri vet hvilken ballast slike tar med seg til det nye hjemmet, men denne hunden følte jeg at hørte hjemme hos oss.

Vi skulle gitt henne et drømmeliv med masse kjærlighet, lek og opplevelser.

Sukk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.