fredag 14. juni 2013

Moffeliten - Rett fra Levra

Jeg har fått mye pes den siste tiden, både fra enkelte bekjente og anonyme, som er veldig tøffe i trynet når de kan gjemme seg bak benevnelsen "anonym".
Jeg blir ikke lei meg når andre forsøker å bestemme hvordan jeg skal leve mitt liv og til og med forteller meg hvordan jeg EGENTLIG  bør se ut.

Her er noen eksempler:

1.  "Du oppfører deg som en fjortiss"

Mitt svar til dette er: Ja, hva så? Hva er galt med å være litt barnslig innimellom? Så vidt jeg vet, har jeg ikke skadet noen ved å være en smule barnslig. Jeg synes derimot at det er SVÆRT viktig å beholde barnet i seg selv om en har bikket 50 år.

2.  "Du er utrolig overfladisk og bryr deg bare om dyre ting og du kjører til og med en dyr bil"

Mitt svar til dette er: Hvordan vet du om jeg er overfladisk? Selv om et menneske liker å bruke pengene på andre måter en kritikerne, betyr ikke det at de er overfladiske og mindre verdt en de som er mindre heldig stilt. Vi ser heller ikke ned på folk som ikke er så heldige i livet. Det er derimot dere som kritiserer oss, som er nedlatende og sier at vi er mindre verdt.
Årsaken til at vi kjører en litt dyrere bil, er at vi er så heldige å ha råd til det og vi setter komforten slike biler har, veldig høyt. Klart at det er et statussymbol, men det er ikke derfor vi kjører rundt i Mercedes. Vi liker den bilmodellen og den er herlig som feriebil. Jeg er sikker på at hvis alle hadde hatt råd til en god og komfortabel bil, hadde de kjøpt seg en som var litt dyrere enn gjennomsnittet. Folk kjører i de bilene som de trives med.

3.  "Du burde ikke ha så langt hår og bruke sminke når du er så gammel"

Mitt svar til dette er: Hvorfor skulle jeg ikke det? Finnes det noen regler som sier at dette er forbudt?
Hvorfor skal man plutselig bli grå og trist når man har passert 40? Det er jo nettopp da man trenger litt sminke, hudpleie og andre ting som man vil ha for å gjøre seg vakker. Jeg skjønner heller ikke hva som er galt med å ha langt hår når man er blitt eldre. Så lenge håret er sunt, tykt og glansfullt, ser jeg ingen problem med dette. Dessuten er ikke langt hår alltid langt hår. En kan ha mange former for langt hår. Det kommer an på klippen. En kan jo både flette det og/eller sette det opp.

4.  "Du kler ikke det mørke håret. Du hadde vært penere med lyst hår".

Mitt svar til dette er: Ja, det har du rett til å mene, akkurat som at jeg har rett til  å si til deg at du burde gjøre noe med håret ditt og få litt stil og farge på det. Jeg trives ikke med lyst hår og så lenge frisøren anbefaler den mørke hårfargen, beholder jeg den TRASS i min høye alder.

5. "Hvorfor bruker du penger på noe så unødvendig som negler? De er dessuten utrolig stygge"

Mitt svar til dette er: Jeg liker dem sånn og det er mine fingre. Jeg er veldig stolt av neglene mine og for meg er dette svært viktig for at jeg skal føle meg vel.

6.  "Hvorfor hetser du overvektige? Jeg har sett deg i virkeligheten og du er like feit som de du mobber"

Mitt svar til dette er: Ja, jeg er overvektig og jeg trives IKKE med det å være så feit som jeg er blitt etter at jeg giftet meg. Jeg er litt for glad i sjokolade og kaker og mister fort fokus når jeg forsøker å slanke meg. Slanking handler KUN om VILJESTYRKE OG UTHOLDENHET. Dette mangler jeg en del av på det nåværende tidspunkt, MEN jeg vet jeg kan klare det. Jeg har klart det før og SKAL klare det selv.
Ja, jeg synes feite folk er ekle, inkludert meg selv og det har jeg lov til å synes, akkurat som andre som synes at jeg er arrogant og overfladisk. Alle står fritt til å mene det de vil. Noe annet er å si stygge ting direkte til folk.



7.  "Du har nå dine meninger. Du tror så godt om deg selv. Du tror du vet alt"

Mitt svar til dette er: JA, jeg har mine meninger og det har jeg rett til å ha, akkurat som du. Jeg tror ikke godt om meg selv. Jeg har derimot null selvtillit og jobber hver eneste dag for å få den opp. NEI, jeg vet ikke alt, men jeg leser mye og liker å lære og mener at det er viktig å være nysgjerrig på ting.

Det virker som at enkelte liker å trykke ned folk. Hvorfor kan ikke alle få være slik de vil. Overfladisk eller ikke. Selv om jeg, som en kalte det "løper ut og inn av dyre butikker", trenger vel ikke det bety at jeg ikke bryr meg om livet.

Til dem som har gitt meg disse 7 kommentarene, vil jeg bare si: Fei for deres egen dør først. Slike holdninger som dere viser, kalles nettopp for arroganse. Arroganse er å tro at man er bedre enn alle andre og at de som ikke har samme livet som de som spyr ut disse kommentarene, ikke har et verdig liv og følelser.

Stig ned fra deres høye hest og tenk over deres eget liv og holdninger.

Tusen takk

Arrogance 
is the
Anesthesia
that dulls
the pain of 
Ignorance


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.