torsdag 6. februar 2014

Juletrepynt og....ouch!!!

I dag har jeg vært en tur til sentrum for å hente klær som var kommet til meg hos Lindex. I tillegg fikk jeg kjøpt litt julepynt. Vi kjøpte noen for noen dager siden, men vi må fylle på litt etter litt. Regner med å bruke ca 1 000,- kroner på bare pynten. Skal det være så skal det være. Dessuten er slik pynt en engangsutgift.
Vi har valgt å gå for sølv og hvitt i år. Neste år blir det sikkert et "minne-tre".

Her er pynten vi har kjøpt så langt:


Søte engler

Tuppelurer med hvite fjær

Søte ugler

Noe til toppen av juletreet


Søteste julehjertene/kulene noen gang


Da vi var på Amfi Os kjøpte vi et spyd til å ha i toppen av juletreet. Da vi såg det i butikken, såg det ut som om det var sølvfarget, men etter at vi fikk det hjem og fikk sett på det i dagslys, viser det seg at det er gullspettet, så dette må vi til Os og få byttet. Skal det være hvitt/sølv så skal det være hvitt/sølv.

Toppene som jeg hentet på Lindex passet nesten perfekt. Dvs at den svarte toppen i str M var litt for stor mens de 2 andre toppene i str M var litt for små. Det er nå merkelig. Jeg får si det sånn at når det gjelder den røde og den hvite toppen, har jeg en god grunn til å slanke meg. Den svarte kan jeg få sydd inn litt.







Mens jeg var i Julehuset, fikk jeg skikkelig problemer. Jeg svimte så og si av. Betjeningen fant en krakk som jeg kunne sitte på, men jeg ble så dårlig at jeg var nødt til å finne meg et lite sted i butikken for å legge meg på rygg med beina på krakken. Det hjalp litt, men gud hjelpes så mange rare og sure blikk jeg fikk. Akkurat der og da var det litt ekkelt. Jeg kan ikke si at jeg følte meg så vel akkurat, men det viktigste akkurat da var ikke å besvime.


Tidligere, da jeg hadde gått av bussen ved Bystasjonen og beveget meg mot sentrum, merket jeg at ikke alt var som det skulle bak i ryggen. Smertene ble større og større etterhvert som jeg gikk. Jeg ville ikke gi meg da jeg hadde planer om å kjøpe dette forbaska juletre-spydet samt hente klærne hos sydamen. Jeg var ganske dårlig da jeg kom fram til Julehuset, og da jeg tok trappen fatt opp i 2. etasje holdt jeg på å sige om. Heldigvis fikk jeg fatt i min kjære, slik at han kunne komme å hente meg. Da han kom inn døren, var jeg kommet meg såpass at jeg kunne gå forsiktig, så vi beveget oss mot Madsen Søm & Design for å hente klærne mine. Det var tydelig at jeg hadde skikkelig vondt siden min kjære sa at jeg var helt skeiv i ryggen.
Etterpå gikk vi til Bystasjonen der bilen stod, men siden jeg ikke har spist i dag, bestemte vi oss for å innta svineribbe på Opus. Det ble litt rart. Faktisk så smakte ikke svineribben så godt som den har pleid å gjort.
Kanskje jeg er begynt å bli lei den også i tillegg til pinnekjøttet...

Vet ikke helt om jeg liker
denne retten lengre...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.