søndag 9. februar 2014

Jeg er så glad, så glad!

Åh, så glad jeg er. Tinnitusen er borte. Jeg er så glad at jeg kunne danset rundt på gulvet, hvis jeg ikke hadde så vondt i ryggen.

Jeg har jo vært plaget skikkelig med ene øret de siste ukene. Først var det tett. Jeg mistet jo hørselen helt. Etter at jeg hadde skylt med saltvann i flere dager, fikk jeg et sinnsykt bråk i øret. Dette har jeg gått med i noen dager nå, men nå er det altså borte. Hehe, nå vet jeg hvor glad jeg er i stillhet.

Jeg elsker å lytte til stillheten. Det finnes ikke noe bedre i hele verden, untatt sus i tretoppene og uling fra uglene. I forgårs kveld var vi på en trim tur og da var det stille rundt oss. Det var bare vindsus i de høye tretoppen samt en ugle, som satt ganske nær oss og ulte. Da fikk jeg lyst til å dra på telt-tur. Det finnes ingenting mer beroligende en lyden av en ugle og susing om natten, utenom bølgeskvulp.

Dette er nesten luksus nå. Vi omgir oss sånn med masse lyd for tiden at naturens lyder nesten blir hellige. Gud, hvor jeg elsker skogen. Den er den beste med norsk natur. Fjell og fjord kan bare gå å legge seg. Drømmen min hadde vært å vandre i en stor eikeskog en sommerdag. Det er jo så vakkert og magisk med lyset som kommer gjennom bladene og ned på bakken. Jeg har aldri vært i en slik skog og vet ikke hvor jeg kan finne en slik en heller.

Da vi var i Askersund i forfjor, var vi på skogstur for å finne stedet der et fly hadde falt ned for mange herrens år siden. Det skal være en minnestatue av den kvinnelige flygeren der. Dessverre kom vi ikke så langt. Vi hadde rett og slett ikke gode nok sko. En drar ikke med seg støvler på en slik ferie. Jeg husker bare rus-følelsen som jeg hadde i den skogen. Duftene var fantastiske og lydene var utrolige. Da hadde jeg lyst til å overnatte i mosen da.

Det får bli til en annen gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.