tirsdag 23. september 2014

Hektet på - Vinterduft

Nå er tid for litt mørkere dufter. Jeg har funnet fram til noen dufter i samlingen min som jeg synes er fine å bruke om høsten/vinteren.

Har du en spesiell duft du bruker i de mørke årstidene?

Jaipür fra Boucheron

Denne duften er ganske lett, men jeg synes allikevel at den er fin å bruke nå i de mørke årstidene.

Duftnoter
Hyasinth, liljekonvall, nellik, iris, sypress og kasjmirtre



No 19 - Chanel

Denne kjøpte jeg en sommer, men siden den inneholder sandeltre, synes jeg den passer best om vinteren. Jeg har alltid forbundet duften av sandeltre med den mørke årstiden.

Duftnoter
Galbanum, neroli, bergamott, jasmin, rose, liljekonvall, iris, vetiver, sandeltre, lær og musk.

L'eau de Chloe - Chloe

Denne er virkelig deilig. Måten jeg oppdaget denne på er ganske så spesiell.

På 80/90-tallet kjøpte jeg lp-platen "Like a Prayer" med Madonna og den platen var satt inn med denne parfymen. Jeg husket jeg elsket denne duften fra begynnelsen av og forsøkte i mange år å finne frem til hvilket merke duften var. Jeg oppdaget duften tilfeldig da jeg var innom et parfymeri og snuste rundt på parfymer.

Duftnoter
Cedrat, grapefrukt, fersken, roseblad, fiol, rosenvann, sedertre, patchouli og amber.

White Diamonds - Elisabeth Taylor

Duftnoter
Aldehyde, bergamott, neroli, appelsin, lilje, fiol, rose, jasmin, ylang ylang, egyptisk tuberose, påskelilje, mose, patchouli, musk, sandeltre og amber.

SO Elixir Purple - Yves Rocher

Litt lett, men allikevel en fin vinterduft.

Duftnoter
Javarøkelse, bergamott, tuberose, patchouli og vetiver

Opium - Yves Saint Laurent

Hvem husker ikke denne fra 80-tallet? Jeg syntes alle gikk rundt og duftet som denne parfymen og den kanskje den mest solgte duften på den tiden.

Duftnoter
Koriander, plomme, sitron, mandarin, appelsin, pepper, jasmin, nellik, sandeltre, patchouli, kanel, sverdliljerot, fersken, lilje, rose, labdanum, tolubalsam, sandeltre, amber, opoponax, musk, kokos, vanilje, benzoin, vetiver, røkelse og sedertre.

Jeg har ikke så mange vinterdufter enda. Jeg foretrekker fremdeles de lette duftene, men jeg synes ikke de er riktige nå til vinteren.

Har dere en vinterduft som dere kan anbefale?

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker den fra Chloe!
    Selv har jeg ikke helt begynt på vinterparfymene ennå, for jeg tviholder på sommeren litt til.
    Jeg er veldig glad i Gucci - Envy Me, Miss Dior og Prada Candy for eksempel.

    SvarSlett
  2. Jeg har lurt på om jeg skulle kjøpe Miss Dior til samlingen min.

    Selv er jeg sliten etter den varme, fine sommeren som vi har hatt og gleder meg stort over at høsten har gjort sitt inntog §:o)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.